Tre gamla veteraner Gubbängen (ej bild).

Startat av Peter Rost, 02 september 2013, 08:14:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Rost

Har kunnat beskådas under sommaren i Gubbängsdepån. (Dock fanns under den gångna helgen en Metropol.) En dubbeldäckad Leyland Atlantean, och en Scania CR111. Något som flera här säkert känner till. Hur länge blir dessa kvar här i Stockholm? Innan det är dags för "vinteride".

/Peter

44121

H59A och H35an är stationerade av SSS i Gubbängen och kommer att stå där hela vintern om dom inte ska användas i nån trafik på annat håll
Det är extrabussar för SS och beställnings bussar för SSS för trafik inom Sthlms området
Dom är ute på körningar ca 2-3ggr i veckan just nu
H59A bussen ska gå på Abonnemang idag bla om jag inte minns helt fel
Sen ska en eller båda bussarna upp till Gävle och vara med på Museie dagarna där
Tror även att Metropolen ska dit då
Den är ny renoverad och uppe i Sthlm från Mkp nu för förar utbildning

Niclas Wennerlid

Stopp och belägg, något sådant är inte alls överenskommet. Vinterförvaringen kommer att ske som vanligt.
Det är inte heller extrabussar åt SS utan bussarna tillhör Svenska Spårvägssällskapet och går på diverse abonneringar eller evenemang.

Metrolpolen var inte i Stockholm för utbildning utan för en abonneringskörning, i samband med transport till Uppsala passade man på att ha utbildning för en förare.

// Niclas

Mr G

SSS Metropol verkar ha använts mest för landsvägskörning efter sin aktiva karriär. Jag tycker att den borde vara i Stockholm där den hör hemma, och inte kuska runt i Mellansverige och delta i obskyra marknader och andra evenemang. Jag tycker också att det borde vara högprioriterat att få den stationerad i Stockholm, och sen endast i undantagsfall tillåta att den kör över stadsgränsen.
吉先生

Boggi

Har också sett att Gubbängsdepån haft finbesök i somras. Dock tog jag mig friheten att ta några kort, som jag bjuder på nu.

Peter Rost