Söne Trafik, Karlskoga..

Startat av Bussmicke, 31 augusti 2013, 00:39:20 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

..har äntligen reggat bussarna på sig själva nu och inte Buss i Väst Trafik som tidigare.
Så min fråga är: Vilka Sönenummer har bussarna fått?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 31 augusti 2013, 00:39:20 AM
..har äntligen reggat bussarna på sig själva nu och inte Buss i Väst Trafik som tidigare.
Så min fråga är: Vilka Sönenummer har bussarna fått?

Som jag förstått det behåller de inventarienumren från Vänersborgs Linjetrafik/Buss i Väst Trafik AB. De krockar inte med de nummer som Söne tidigare använder.

Bussarna omregistrerades redan i november 2012 och när jag såg dem i början av juli var de märkta Söne Trafik AB. Vore ju märkligt om de inte satte ut ett eventuellt nytt inventarienummer på dem när de i alla fall märkte om dem.

S Svensson

Det är nog inte så enkelt att bussarna i Karskoga stod registrerade på..... !

Vissa bussar stod mars 2013 registrerade på Söne
och
andra stod på Buss i Väst Trafik AB ( antecknat 7 mars)
Nr 160-162,155-157,158,150-154,149 (ordning också enligt bokstäver.

Märk att för de som står på Söne så avser regdatum omreg på det som kallas för ägare och därmed kan det ha stått på Söne tidigare (leasingtagare).  En liten finess som finns på bilregister som kan ställa till förtret.
Det borde även finns bussr som är reg på Söne och annan ort.

Tog och titta på några av ovan bussar och vad jag kan se har omreg skett 2013-07-03 med nytt regbevis1. Detta innebär att bussarna står på Söne Trafik numera även om jag inte tittat på alla ovan bussar. Omreg kan dock ha skett även vid tidigare datum.

Peter Öden

Hej !

160-162 blev regade på Söne Trafik 13-03-14, 163-173 står på Söne Trafik Ab som brukare 12-11-01,
lesing från Scania Finans AB.

Mvh Peter Ö

Ingemar

Stämmer att de behåller sina nummer från BiVab-tiden. Finns även några som flyttats runt från andra delar av landet som har behållit sina gamla nummer.

MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Mats Karlsson

Bussarna har kvar numren från VL-tiden. Nr 157 finns sedan ifjol i Lindesberg. I stället finns Lindesbergs-bussen 516 i Karlskoga. Även 537 är flyttad från Lindesberg till Karlskoga.

Bussmicke

Då kan det vara värt att ta en tur till Karlskoga och ta lite bilder

Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mats Karlsson

Citat från: Bussmicke skrivet 02 september 2013, 19:00:41 PM
Då kan det vara värt att ta en tur till Karlskoga och ta lite bilder

Bussmicke
www.bussmicke.se
Det är alltid värt att ta en tur till Karlskoga.

Bussmicke

//Bussmicke.

Bussmicke

Hur länge har Söne avtalet i Karlskoga?
//Bussmicke.

Mats Karlsson

Citat från: Bussmicke skrivet 03 september 2013, 10:36:19 AM
Hur länge har Söne avtalet i Karlskoga?
Jag tror det är på 6 år + 3 optionsår, vilket innebär att avtalet går ut 2015, men att det sedan kan förlängas med ett år i taget till längst 2018.

Bussmicke

Så blev det äntligen ett besök av i fredags.

Gámla Lindebussen rullade på stan, antagligen som ersättare för 154

Äntligen kan jag säga; Mer finns på hemidan.
//Bussmicke.