Dansbandsbuss Jannez, fd KR Trafik 173

Startat av swedebear, 24 augusti 2013, 21:03:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swedebear

Inte så mycket fotande av bussar men den här kunde jag inte missa när jag sprang på den på väg
till bangolftävling i förmiddags. Den stod på Fridhemsvägen i Övik. Det är Jannez i Föllinge som köpte
KR Trafik 173 i April (Enl Svensk Busshistoria). Här är den

Bussmicke

Han köpte bussen nån månad För tidigt för jag missade den precis hos KR.. :(
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MrH

Tack för den bilden!  :D Mycket roligt att se.

Bussen rullade först i Uppland, byggdes sedan om till godsbuss hos Helmark. Jag visade på gamla Buss-Snack 2006 bilder på den när den nylackats till KR:s firmalack i Edsbyn. Kul som sagt att se den som dansbandsbuss. Man har tagit bort KR:s namn och klistrat dit lite stjärnor, annars ser den ut som förr. Måhända inte lika blank som på mina bilder från lackeringen, men det har ju gått sisådär sju år......  :P

/MrH

swedebear

Citat från: MrH skrivet 24 augusti 2013, 22:10:07 PM

Bussen rullade först i Uppland, byggdes sedan om till godsbuss hos Helmark. Jag visade på gamla Buss-Snack 2006 bilder på den när den nylackats till KR:s firmalack i Edsbyn. Kul som sagt att se den som dansbandsbuss. Man har tagit bort KR:s namn och klistrat dit lite stjärnor, annars ser den ut som förr. Måhända inte lika blank som på mina bilder från lackeringen, men det har ju gått sisådär sju år......  :P

/MrH

Varsågod, ja jag noterade också att lackeringen var intakt förutom KR-namnet, vart lite förvånad att se en buss just där, men föraren måste ha varit och hälsat på någon i bostadshusen som ligger på vänster sida om där bussen stod

Jan

Citat från: MrH skrivet 24 augusti 2013, 22:10:07 PM

/MrH
Ett antal fönster har också plockats bort.
I branschen i 40 år

MrH

Citat från: Jan skrivet 25 augusti 2013, 07:30:14 AM
Ett antal fönster har också plockats bort.

Folie över dem va? Man ser nog ut men inte in.

/MrH

Christer K

De har inte bara gjort om själva bussen den är omregad till PB klass 2.

// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

mackanz

Det är mycket vanligt att man reggar om "dansbandsbussar" idag.