Ersättningsbussar i Åstorp den 1 augusti

Startat av Staffan Sävenfjord, 03 augusti 2013, 09:18:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Under tiden 15 april - 8 september görs kontaktledningsbyte på järnvägen Åstorp-Hässleholm och tågen ersätts med buss. Bussarna körs av Bergkvarabuss med materiel som flyttats dit från Blekinge. Möjligen används andra bussar också under maxtimmarna, då bussarna går varje halvtimme mot annars en gång i timmen.

Bussarna går enligt särskild tidtabell men denna föreföll mig snålt tilltagen med tanke på övergångstiden till tåg i Åstorp. Den buss som skulle ankommit Åstorp 12.06 var således 10 minuter sent och när den väl kom hade tåget redan avgått. Det var mycket folk i bussen vilket väl kan förklara att körtiderna inte höll. Därtill var det en rullstol och en barnvagn modell större. Nu går tågen Åstorp-Helsingborg varje halvtimme så resenärerna blev "bara" 30 minuter sena till Helsingborg.

Restiden med buss Hässleholm-Åstorp är en dryg timme varför man kanske kan tycka att det borde valts lite bekvämare bussar, även om dessa är i regionalutförande.

Tidtabell för bussarna finns här fram till den 8 september 2013:
http://www.skanetrafiken.se/P4W/Tag/130415_130908/Tag_5_130415_130908.pdf

Är det någon som känner till om det finns en kamera som är utrustad med metallsåg så att man kan ta bort skymmande stolpar på ett smidigt sätt?  ;D

Sven W

Hej

Jodå, det finns utomblekingska Bergkvaror här också, t ex den skånegula vagn 297, som jag fick medfölja på sträckan den 19 juni.

Hälsningar
Sven

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 03 augusti 2013, 09:18:36 AM
Är det någon som känner till om det finns en kamera som är utrustad med metallsåg så att man kan ta bort skymmande stolpar på ett smidigt sätt?  ;D

Man kan ju flyyta på sig?
Man måste inte ha 100% dörrsida.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.