Någon som spelar OMSI Bus Simulator?

Startat av moenia, 01 augusti 2013, 18:45:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moenia

Tycker OMSI ser otroligt roligt ut, men har ingen egen möjlighet att spela eftersom jag har en Mac. Ser dock rätt mycket videor andra lägger upp när de spelar. Finns fantastiska nörderier där folk bygger sina egna instrumentbrädor med ratt, växellåda och biljettkassa kopplat till OMSI. Någon här inne som spelar det (eller någon annan simulator)?

r5m

spelade rätt mycket euro truck simulator i höstas, nu har jag typ inte tid längre  :D

Joakim Wahlberg

Även jag spelar Eurotruck simulator (nummer två), samt Trainz. Trainz har jag hållt på med i runt 4-5 år. Omsi har jag testat, men tyckte det var riktigt svårstyrt och svårförstått... (och när jag prövade var min engelska dålig och datorn gammal - kanske värt att installera igen? :)).
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Cyklisten

Jo, jag, men snart kommer Omsi2 med ledbussstöd och lite annat roligt. Jag skrev själv för snart två år sedan:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,48179.msg350836.html#msg350836

moenia

Har också testat ETS. En fin simulator. Snyggare framförallt. Men sen gillar jag inte hålla på att krångla med släp och sånt. Föredrar bussar. ;)

Omsi har en relativt hög tröskel, men det tycker jag simulatorer får ha. För att kunna simulera allt ordentligt behövs många kontroller. De kan dock vara lite mer pedagogiska och hjälpsamma med någon slags tutorial som går igenom alla kommandon. Förmågan att snabbt kunna ta fram en lista med kortkommandon hade varit smidigt.

Ja, Omsi 2 kommer bli bra! Blev dock riktigt besviken när jag såg skärmdumparna. Ingen grafisk uppgradering överhuvudtaget. Det är VERKLIGEN dags för en ny grafikmotor! Allt annat än nuvarande. Det är 2013 nu, inte 2003.