Olika varianter av Volvobussar vid Barkarby stn - 29 juli 2013 (Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 29 juli 2013, 22:53:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några bilder på olika Volvobussvarianter, fotograferade vid Barkarby stn den 29 juli 2013.

Först B9S-vagnen Nobina 2193, f.d. Busslink/Keolis 6646. Bussen stationerades ursprungligen i Norrtälje men var under en kortare period placerad i Råsta. Därefter flyttades den tillbaka till Norrtälje igen och övergick till Nobina. Senare omplacerades bussen till Kallhäll.

Volvo 8700-vagn Nobina 5724 inväntar framkörning som linje 552 mot Jakobsbergs stn.

Volvo 8500-vagn 5553 inväntar avgång som linje 553 mot Jakobsbergs stn.

Skulle inte ett antal Volvokortvagnar flyttas från Kallhäll nu när ett antal MAN A78 (kortvagnar) flyttats dit från Karlstad?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

DEB

Trevligt, fler än jag som fotade i Järfälla idag :) Givetvis med syfte att fota fler gamla Volvovagnar som enligt rykte ska försvinna. Undrar också hur de planerna fortskrider?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

MVH Filosofen Jona

moenia

Citat från: Jona skrivet 30 juli 2013, 15:24:35 PM
Japp är man en nummerfetish så är man.....

Känns som att det är ofta vissa bussar sätts på linjer som stämmer överens med deras vagnnummer. Vet inte hur många gånger jag sett 25 055 på linje 5 eller 25 088 på linje 8 här i Borås. Är det något som görs medvetet tror ni?

Staffan Sävenfjord

Citat från: moenia skrivet 31 juli 2013, 02:07:31 AM
Känns som att det är ofta vissa bussar sätts på linjer som stämmer överens med deras vagnnummer. Vet inte hur många gånger jag sett 25 055 på linje 5 eller 25 088 på linje 8 här i Borås. Är det något som görs medvetet tror ni?

Borås Lokaltrafik tillämpar fast vagnsutsättning. Det vill säga att varje omlopp är tilldelat en speciell vagn. Utbyten är dock vanliga så att vilken annan vagn som helst kan dyka upp en viss dag. Fram till sommartidtabellen var t ex 040, 041, 090 och 091 ordinarie utsättning på linje 7. Nu under sommaren är det 058 och 059.

moenia

Jaha okej. Hur brukar det vara annars om det inte är fast vagnutställning?

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 30 juli 2013, 13:43:03 PM
553 med 5553, det gillas av mig och Jona.. :)

Citat från: Jona skrivet 30 juli 2013, 15:24:35 PM
Japp är man en nummerfetish så är man.....

Kul att ni uppskattade bilderna! Ja, här var det nästan fullträff vad gäller synk mellan linjenr och vagnsnr.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.