Nobina 4729 på Ornö - 28 juli 2013

Startat av Mikael T Nilsson, 29 juli 2013, 22:47:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer två bilder på Nobina 4729 som trafikerar Ornö i Stockholms skärgård. Bussen, inklusive linjen (SL 889) är verkligen anonyma. Bussen verkar inte skylta linjenummer och destination. På vänstersidan syns i alla fall inventarienumret.

Och på högersidan finns ingen märkning alls.

Enligt mina anteckningar ska Ornöbussen administrativt tillhöra Nobina Tyresö (huvuddepå).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Tommy E

Trevliga bilder! Kul att se hur den bussen ser ut, har länge tänkt åka dit själv och fota den.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

bisquit

Ulf Berlin

Bussmicke

Med tanke på bussmodell och dess utseende måste det vara en av de tristaste linjerna att digga.
Trevligt att få se ändå
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Kul att ni uppskattade bilderna! Busslinjen är dock uppmärkt med en del hållplatsskyltar i SL-format.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico

Aktuell linjebeskrivning för linje 889 finns här. Den som här hugad kan ju då t.ex. sedan jämföra mot en karta.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Marcus L

Citat från: Nico skrivet 01 augusti 2013, 11:01:29 AM
Aktuell linjebeskrivning för linje 889 finns här. Den som här hugad kan ju då t.ex. sedan jämföra mot en karta.

Linjen syns på SL:s linjekarta.
Ornö är delat mellan Haninge och Nynäshamn.
Det finns ingen linjetabell, är den anropsstyrd?

Lars-Håkan_E

Citat från: Marcus L skrivet 02 augusti 2013, 11:01:59 AM
Linjen syns på SL:s linjekarta.
Ornö är delat mellan Haninge och Nynäshamn.
Det finns ingen linjetabell, är den anropsstyrd?

Tidtabellen finns i Waxholmsbolagets båttidtabeller som berör Ornö

Vanlig linje och inte efter kallelse