En Juli-klapp till Ersa från Umeå

Startat av Jo, 25 juli 2013, 19:54:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Även om det gått flera år, är det ändå kul att se att några av ens gamla förslag (kombinerade med många andra goda idéer) börjar tillämpas i Ultras trafik. När jag var uppe senast var t.ex två f.d helt avstängda gator återöppnade för busstrafik. :)

Jona

Citat från: Ersa skrivet 25 juli 2013, 23:54:32 PM
...När jag var uppe senast var t.ex två f.d helt avstängda gator återöppnade för busstrafik. :)

Jag kommer på älgvägen, vilken är den andra...

I övrigt så hoppas jag att man verkligen sänker priserna för förköp och månadskort nu och inte bara höjer kontantbiljetten...

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ersa

Den andra är Västra Kyrkogatan söderom Skolgatan som nyligen fått nya busshållplatser som nån Tegslinje (6, 9 eller båda) numera trafikerar, istället för de gamla hållplatserna på Skolgatan. Även bussen till Vasabåtarna går från Västra Kyrkogatan.
Dessutom tycker den sedan länge planerade ombyggnaden av hela Vasaplan allt närmare.

NImrod

Förslaget på differentierad taxa i Ultra innehåller en sänkning av priset på förköpta rabattresor och periodkort. Som förköp räknas också alla köp i Ultras app vilket skall vara gjorda innan påstigning.