SL-Hösttidtabeller har börjat komma.

Startat av igel, 24 juli 2013, 11:28:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

igel

SL-Hösttidtabeller har börjat komma, visserligen är det inte så spännande längre då alla operatörer förutom Arriva tillämpar helårstabell (Tågtabellsskiftet i december -> midsommar + slutet av augusti -> tågtabellsskiftet i december).

De flesta av Arrivas tabeller för hösten har ännu inte kommit, förutom för Vallentuna, Ekerö och Roslagsbanan. Huruvida de är samma som för våren vet jag inte.

Tommy E

För Mälaröarna har jag i alla fall inte sett några skillnader, men å andra sidan har jag inte jämfört tidtabellerna överdrivet noggrant heller. Eventuella större förändringar ska väl göras vid tidtabellsskiftet i december om jag har förstått saken rätt. Dock har det ryktats om att man till hösten skulle införa någon förbättring för dem som blev av med direktförbindelsen till Stenhamra när 318 lades ner. Jag ser inget sådant i tidtabellerna, blev det inget eller är det oannonserade extraturer? ???
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Ulf Berlin

Citat från: igel skrivet 24 juli 2013, 11:28:58 AM
SL-Hösttidtabeller har börjat komma, visserligen är det inte så spännande längre då alla operatörer förutom Arriva tillämpar helårstabell (Tågtabellsskiftet i december -> midsommar + slutet av augusti -> tågtabellsskiftet i december).

De flesta av Arrivas tabeller för hösten har ännu inte kommit, förutom för Vallentuna, Ekerö och Roslagsbanan. Huruvida de är samma som för våren vet jag inte.
Åtminstone Vallentunas och Ekerös gällde endast till 20 juni enl tidtabellens omslag/Ulf

rengmark

Verkar som 113 blir förlängd till ny ändhållplats Blackebergs gård.

Nico

Återgår till den gamla kan man väl snarare säga att 113 gör?  ;)

Det var ju Blackebergs gård som gällde även tidigare, men det blev en avkortning pga byggnation i området. Nu kommer ett nytt hållplatsläge i det området att vara användbart igen så då upphör väl Mälarbacken (Blackebergs sjukhem) att vara ändhållplats.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

P.Ek

Inte bara Arriva som infört förändringar till hösten. Upptäckte att linje 676X fått fler turer mot Danderyd i morgonrusningen men även två turer från Danderyd till Norrtälje kl 7.37 och 17.15.

Någon som vet om fler förändringar utanför Arrivas marker till hösten?

igel

Om man gör som Nobina och ändrar till hösten, så att man får en Helårstabell version vinter och nu en Helårstabell version höst för 676X. Vore det då inte mer begripligt för resenärerna om man hade en viter-vårtidtabell och en hösttidtabell.

Ted Selander

Innerstadslinje 55 (Söderhallen) får ny tabell MF den 9 september. Förtätad trafik, 10 min i rusning, 15 min dagtid. Planerad ändring från december som nyss tidigarelagts.