Skansen 16/7-07 [Bilder]

Startat av tågluffaren, 17 juli 2013, 00:17:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tågluffaren

Keolis 7436

Keolis 7495 + Keolis 5131 + Keolis 5137

Keolis 5131

Buzzlover

Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Bussmicke

Dom har nog bara suttit och lekt i bussen som vanligt. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mats Karlsson

Men...., varför kom Du inte bort till mig och hälsade på?? Min buss skymtar borta till höger på Din bild nr 2.

MartinMartin

Citat från: Bussmicke skrivet 17 juli 2013, 11:02:42 AM
Dom har nog bara suttit och lekt i bussen som vanligt. ;)

Den förstärker 44 till Östra Station, och den enda möjligheten i SL:s system att skylta "Östra Station" är via specialdestinationer och då är det linje 4.

tågluffaren

Citat från: Mats Karlsson skrivet 17 juli 2013, 11:23:19 AM
Men...., varför kom Du inte bort till mig och hälsade på?? Min buss skymtar borta till höger på Din bild nr 2.

Visste ju inte att det var Du  ;) Tyckte jag kände igen din kollega i vagnen bredvid som du pratade med sen men det visade att det nog inte var personen jag tänkte på :)

Mats Karlsson

Citat från: tågluffaren skrivet 18 juli 2013, 00:11:28 AM
Visste ju inte att det var Du  ;) Tyckte jag kände igen din kollega i vagnen bredvid som du pratade med sen men det visade att det nog inte var personen jag tänkte på :)
Nja, jag hade ingen SL-buss, utan en av de två Setror som syns i bakgrunden borta till höger!

Robert Brink

Citat från: MartinMartin skrivet 17 juli 2013, 22:52:47 PM
Den förstärker 44 till Östra Station, och den enda möjligheten i SL:s system att skylta "Östra Station" är via specialdestinationer och då är det linje 4.

Tycker det är konstigt, att man begränsat möjligheten till extraskyltning så mycket. Tex när vi vände med 2:an vid Slussen under prinsessans bröllop, så var det inte möjligt att bara skylta Slussen om man ville ha linjenummer 2.

//R

Adrian Langemar

Är väl för att Buss-PC är skapat av programmerare som inte kan någonting om kollektivtrafik.

MartinMartin

Citat från: Robert Brink skrivet 19 juli 2013, 17:13:31 PM
Tycker det är konstigt, att man begränsat möjligheten till extraskyltning så mycket. Tex när vi vände med 2:an vid Slussen under prinsessans bröllop, så var det inte möjligt att bara skylta Slussen om man ville ha linjenummer 2.

//R

Du kan använda vilken destination som helst till vilken linje som helst, men det finns ingen linje som har destinationen "Östra Station" så det går inte att få till.
Under Specialdestinationer finns det en "4 Östra Station" dock som föraren valt att använda.

När du körde 2:an till slussen så kunde du snott "Slussen" från t.ex 55:an som har turer som slutar vid slussen, då hade du kunnat skylta "2 Slussen".

Robert Brink

Citat från: MartinMartin skrivet 19 juli 2013, 21:23:04 PM
Du kan använda vilken destination som helst till vilken linje som helst, men det finns ingen linje som har destinationen "Östra Station" så det går inte att få till.
Under Specialdestinationer finns det en "4 Östra Station" dock som föraren valt att använda.

När du körde 2:an till slussen så kunde du snott "Slussen" från t.ex 55:an som har turer som slutar vid slussen, då hade du kunnat skylta "2 Slussen".

Vísst går det att få till med lite intresse och kunskap, men fortfarande är det dåligt att man inte lättare kan skylta efter behov med Buss PC:n...

//R

Carl Eric

Citat från: Robert Brink skrivet 24 juli 2013, 17:30:09 PM
Vísst går det att få till med lite intresse och kunskap, men fortfarande är det dåligt att man inte lättare kan skylta efter behov med Buss PC:n...

//R

Det är mycket som är dåligt med SL... :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Cyklisten

Ta det inte som kritik, bara en fundering, varför är både skärpan och exponeringen så konstiga? Har du redigerat bilderna på det viset, eller kommer de rakt från kameran? Först trodde jag att jag har börjat bli yr efter flera riktigt varma dagar här nere ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.