Nya tätortsbussar i Karlstad, del 2 (av 3)

Startat av Staffan Sävenfjord, 16 juli 2013, 21:08:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Då klämmer vi i med del 2 och första bilden borde göra Bussmicke glad.  ;)

Föraren på den här bussen upptäckte att något vid hjulen satt löst och stoppade därför en Securitas-bil och frågade föraren om han hade en skruvmejsel. Det hade han och han hjälpte till med att dra åt skruven ...

... och bussen kunde rulla vidare utan försening.

Erling.L

Fundering är linje numren svårlästa i verkligheten med eller är det kamror som har problem med o får dem bra på bild?  för på de flesta bilderna ser dem väldigt randiga ut så frågan e det så eller en kameravilla så att säga
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 juli 2013, 21:08:54 PM
Då klämmer vi i med del 2 och första bilden borde göra Bussmicke glad.  ;)

Det var bara ett skämt till din konsekventa stil. Jag gillar dina bilder till 100%
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Fenomenet figurerar frekvent i hela Tyskland, man måste ha lång slutartid för att det ska bli bra. M;ax 1/125 om jag minns rätt.
Detta har väl med skyltningens/lysdiodernas uppdateringsfrekvens
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 16 juli 2013, 22:20:39 PM
Fenomenet figurerar frekvent i hela Tyskland, man måste ha lång slutartid för att det ska bli bra. M;ax 1/125 om jag minns rätt.

Det är väl olika med frekvensen i olika system men helt klart lirar inte dessa skyltar och kameran speciellt bra ihop. Lång slutartid går ju inte ihop med bussar i rörelse och stillastående bussar med öppna dörrar gör sig inte så bra på kort. Om man står på icke-dörrsidan så är problemet att det är många som går mellan kameran och bussen. Den risken är betydligt mindre om man står på dörrsidan och väntar just till bussen kommit i gång.

yngrot

Snygga bussar  navkapslar i stadstrafik är de väl rätt ensamma om att ha ?? .. Lite synd att dest skyltas med STORA BOKSTÄVER ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Erling.L

Citat från: Bussmicke skrivet 16 juli 2013, 22:20:39 PM

Som jag misstänkte för gillar annars hur dom skyltart linjenumret men inte sett det i verkligheten så mycket
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

pnott

Citat från: yngrot skrivet 17 juli 2013, 10:43:10 AM
Snygga bussar  navkapslar i stadstrafik är de väl rätt ensamma om att ha ?? .. Lite synd att dest skyltas med STORA BOKSTÄVER ..
STORA BOKSTäVER menar du? Som i FäRJESTAD. Ser inte något vidare vackert ut.