Varning för Änder.. (Bildgåta)

Startat av Bussmicke, 02 november 2007, 21:50:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke



VAR är vi?  :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Krille

200 meter med början 100 meter efter skylten.

/K

Karsten

Järlaleden, mellan hpl Kyrkviken och Planiavägen.

robbes

finns en sådan skylt i borgholm på öland men där är vi troligen ej

Signvard

Järlaleden är det inte, ety där går ankorna på rad...

Lötsjön ? (Ursviksvägen)

Nico


Citat från: Signvard skrivet 03 november 2007, 11:58:23 AM
Järlaleden är det inte, ety där går ankorna på rad...

Lötsjön ? (Ursviksvägen)

Nääh, inte finns det några sådana skyltar på Ursviksvägen. Å andra sidan är det kanske bra att det inte finns sådana skyltar så att fågelskocken kan riskera att bli lite decimerad. De som finns där beter sig mer som råttor än som fåglar och i vissa lägen undrar man ibland även om det inte finns mer fågelsk-t än gräs på Golfängarna. Ska man ha picknick där gör man bäst i att ta med sig en engångsfilt att sitta på.  :-X
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Karsten

Citat från: Nico skrivet 03 november 2007, 12:19:49 PM
Nääh, inte finns det några sådana skyltar på Ursviksvägen. Å andra sidan är det kanske bra att det inte finns sådana skyltar så att fågelskocken kan riskera att bli lite decimerad. De som finns där beter sig mer som råttor än som fåglar och i vissa lägen undrar man ibland även om det inte finns mer fågelsk-t än gräs på Golfängarna. Ska man ha picknick där gör man bäst i att ta med sig en engångsfilt att sitta på.  :-X

Picnic på golfbanan? Låter inte så säkert, har du hjälm på?

Nico


Nja, nu är namnet deriverat från bangolfanläggningen i området (Golfängarna är ju då området mellan Råstasjön och Lötsjön) så picknicken äger ju inte rum på själva banan. Däremot kan det nog hända att man bör ducka ändå ibland... vissa bangolfare har ett synnerligen märkligt sätt att leva ut sina förluster på.  ;D

För att hålla mig till ämnet så jag ju även tillägga att inte heller på den näraliggande Sjövägen i Solna så kan man se några skyltar av den typ som syns på bilden.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Signvard

Jo, det är annan fara med tillägget "Fåglar" där och på Ursviksvägen...

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Kan det vara Tyresta eller någon annan naturnära avkrok?