Stockholm City (Varning för MaxCi)

Startat av Frippe Fribas, 02 juli 2013, 18:29:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Eftersom det framkommit att det visas för lite bilder från lokaltrafiken i Stockholms innerstad tänkte jag dra mitt strå till stacken för att råda bot på detta:

Först ut 3704 som här rullar över Strömbron under sin utlåning från Nyboda till Söderhallen 29/1-07.
Jag minns inte exakt varför 3704 och några kollegor var utlånade till Söderhallen, men jag har ett vagt minne av att det var något strul med de då relativt nya gasbussarna som låg bakom.

Vi fortsätter i känt tema uppkallat efter en forumskribent, här blev det höst och 5062 pustar ut vid Blockhusudden 17/9-05.

Kollegan 5063 kämpar på i vinterkylan, här vid Slussen 9/3-07.

En rätt trevlig linje att köra är 43:an mellan Tanto och Ruddammen, här i färd med att passera polisavspärrningarna vid Jakobsgatan 25/9-06.

Nu tar vi klivet över till bussdepån på andra sidan stan och Hornsbergs 5134 som passerar samma polisavspärrning som 5112.
Jag har för mig att avspärrningarna berodde på att ett bomblarm utanför något departement på Jakobsgatan.
Avspärrningen orsakade en del omläggningar i busstrafiken, bland annat för 65:an som synes på bilden, den svänger i vanliga fall vänster i korsningen på bilden för att ta sig ned till Tegelbacken har jag för mig.

5142 blir ompysslad innan det är dags att säga godnatt och ställa upp den på rampen på kvällen 15/9-05.

Sist ut i svepet blir 5174 som här passerar Södra station 17/11-05 på sin väg mot Ruddammen via Slussen och Jarlaplan.
På bilden syns även den söta (CUTE) bussen 5503.

Lite intressant är det ju att City om drygt ett år troligen inte har en enda MaxCi i reguljär trafik längre...
//Fredrik

yngrot

Kvällen vart inte så dum med lite MaxCi  ;) :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Kul att återse en bränslecellbuss på 66:an.
Hade nästan glömt dem, men ett tag var dessa ju starkt förknippade med linje 66.

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 04 juli 2013, 03:38:07 AM
Kul att återse en bränslecellbuss på 66:an.
Hade nästan glömt dem, men ett tag var dessa ju starkt förknippade med linje 66.

Missat detta?

https://www.youtube.com/watch?v=hx4Ro5QXIoU

https://www.youtube.com/watch?v=yIkZos_mbZ4
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 02 juli 2013, 18:29:45 PM
Eftersom det framkommit att det visas för lite bilder från lokaltrafiken i Stockholms innerstad tänkte jag dra mitt strå till stacken för att råda bot på detta:

Tack :-) - trevligt med inte bara dagsfärska bilder också!