Spårvägsmuseet tar över förvaltningen av Trafikminnen.se

Startat av Max W, 27 juni 2013, 15:37:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Max W

Trafikminnen överlåts till Spårvägsmuseet nu i dagarna. Ett överlåtelseavtal har de senaste dagarna tecknats mellan mig som skapare av hemsidan och Spårvägsmuseet. Överlämnandet innebär att den alltid kommer att vara tillgänglig på Spårvägsmuseet via länken

http://sparvagsmuseet.sl.se/trafikminnen/

Trafikminnen "låses" vilket innebär att den inte uppdateras efter den 9 juni 2013.

Startsidesbilden som är "evig" är tagen av Tommy Enefalk och visar pendeltåget vid Nynäshamn destinerat till Bålsta. Lite av en "symbolbild" på  SL-land från sydost till nordväst.
Vid överlämnandet innehöll Trafikminnen 223 intressanta artiklar och över 700 bilder.

Max

Bussmicke

Hur kommer det sig att du inte fortsätter?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tommy E

Då får jag passa på att tacka så mycket för all intressant information och de trevliga bussrelaterade anekdoterna! För en som inte var med "förr i tiden" har det varit ett nöje att läsa alla historiska artiklar. Du har gjort ett gott jobb, Max! :)

För övrigt är det ju hedrande att det var min bild som blev den slutgiltiga startsidebilden! ;)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Nico

Kan bara instämma med Tommy. Sidan behandlar en del av det stockholmska kulturarvet på detta område och har varit väldigt givande för många. För mig då i synnerhet då mycket rör 'min sida' av stan. Dt är därför bra att sidan och dess skötsel kommer att vara säkrad även i framtiden... även om det givetvis inte blir samma sak med en ny kapten på skutan. Bra jobbat Max!
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Max W

Citat från: Nico skrivet 28 juni 2013, 06:09:21 AM
Kan bara instämma med Tommy. Sidan behandlar en del av det stockholmska kulturarvet på detta område och har varit väldigt givande för många. För mig då i synnerhet då mycket rör 'min sida' av stan. Dt är därför bra att sidan och dess skötsel kommer att vara säkrad även i framtiden... även om det givetvis inte blir samma sak med en ny kapten på skutan. Bra jobbat Max!
Citat från: Tommy E skrivet 28 juni 2013, 02:15:18 AM
Då får jag passa på att tacka så mycket för all intressant information och de trevliga bussrelaterade anekdoterna! För en som inte var med "förr i tiden" har det varit ett nöje att läsa alla historiska artiklar. Du har gjort ett gott jobb, Max! :)

För övrigt är det ju hedrande att det var min bild som blev den slutgiltiga startsidebilden! ;)

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juni 2013, 16:39:15 PM
Hur kommer det sig att du inte fortsätter?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Varmt tack för alla "lyckönskningar" jag fått här på Bussnack. Väljer dock att bara kommentera några:
Först BussMicke: Jag har från början sagt att Trafikminnen.se skulle handla om kollektivtrafik från 1922 till ungefär 2004 då jag närmade mig pensioneringen. Efter den är det lite svårt att följa upp alla nödvändiga detaljer och nu när jag för en tid sedan passerade 70-årsdagen ville jag lämna över och jag är jättenöjd och glad för att hemsidan blir tillgänglig även i framtiden genom Spårvägsmuséets försorg.

Sedan Tommy: Du har tagit ett flertal bilder av mycket god kvalité som jag fått använda på Trafikminnen (och som givetvis finns kvar i framtidens "låsta" version. Just denna bild på tåget i Nynäshamn visar ju lite symboliskt på pendeln mellan sydost och nordväst i länet.
Det var också roligt för mig att läsa om Ditt övertagande av Dan Arleborgs arbete just som jag satt och förberedde nyhetstexten om Trafikminnens framtid.

HJP

Citat från: Max W skrivet 27 juni 2013, 15:37:23 PM
Trafikminnen överlåts till Spårvägsmuseet nu i dagarna.

Max
Utmärkt!
Nu, när du inte fortsätter, så är det en bra idé, att Spårvägsmuseet tar över. Då finns allt kvar  :)

HJP

Tommy E

Citat från: Max W skrivet 28 juni 2013, 10:40:34 AM
Sedan Tommy: Du har tagit ett flertal bilder av mycket god kvalité som jag fått använda på Trafikminnen (och som givetvis finns kvar i framtidens "låsta" version. Just denna bild på tåget i Nynäshamn visar ju lite symboliskt på pendeln mellan sydost och nordväst i länet.
Det var också roligt för mig att läsa om Ditt övertagande av Dan Arleborgs arbete just som jag satt och förberedde nyhetstexten om Trafikminnens framtid.

Tack ska Du ha! Det är bara roligt när mina bilder kan vara till nytta som illustrationer, och speciellt på en så trevlig hemsida som Din! :)

Jo, det var ju ett sammanträffande att det blev två övertaganden av kollektivtrafikshemsidor nästan samtidigt! ;)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se