Stockholm 25/6 del 1

Startat av Daniel T, 26 juni 2013, 19:10:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel T

Nettbuss Express (TZN316)

Eurolines (FBD388) (Tyskland)

Jensen-Buss i Särna-Malung (UWS818)

Bus-Transport (GD150FX) (Polen)

Mohlins Bussar (EED412)

Blaguss (BL605DL) (Slovakien)

Car Rouge Premium Reisen 3 (Schweiz)

Frötuna Taxi & Buss (DJZ052)

Tuna Trafik (CGJ026)

Västanhede Trafik (AFN176)

Tuna Trafik 32

Adrians Turistfart & Rejser (AD64536) (Danmark)

Spillmann (LBSP995) (Tyskland)

António Atalaia (69AB72) (Portugal)

Bossart Reisen (ZH672725) (Schweiz)

Bergkvarabuss 125

Steidl Reisen (NMST779) (Tyskland)

Bergkvarabuss 218

Reisering Hamburg (HHRR1560) (Tyskland)

Del 2: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=59224.0

virtual1

Ingen kritik till trådskaparen. Men jag kan ändå inte låta bli att förundras över det faktum att så fort någon lägger ut bilder härifrån innerstan så är det i 99 procent av fallen turistbussar som plåtas. Varför? kan knappt erinra mig då jag såg en vanlig stadsbuss på bild i detta forum. Från alla andra städer i Sverige är det sällan annat än lokalbussar som plåtats, dvs helt tvärtom. Nån som vågar sug på en förklaring? :)

Tommy E

Citat från: virtual1 skrivet 26 juni 2013, 20:06:54 PM
Ingen kritik till trådskaparen. Men jag kan ändå inte låta bli att förundras över det faktum att så fort någon lägger ut bilder härifrån innerstan så är det i 99 procent av fallen turistbussar som plåtas. Varför? kan knappt erinra mig då jag såg en vanlig stadsbuss på bild i detta forum. Från alla andra städer i Sverige är det sällan annat än lokalbussar som plåtats, dvs helt tvärtom. Nån som vågar sug på en förklaring? :)

Vi får väl se nästa år, om det blir operatörsbyte i upphandlingen lär det nog komma rikligt med bilder! ;)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Mats Karlsson

Citat från: virtual1 skrivet 26 juni 2013, 20:06:54 PM
Det är väl helt enkelt så att det kommer väldigt många tursitbussar till Stockholm, varför det helt naturligt blir ett bra ställe att fota dessa på.
Eftersom SL-bussar finns i parti och minut här på forumet, så jag tycker det är jättetrevligt att få se bilder på även turistbussar. Allstå stort tack Daniel!!

virtual1

Citat från: Mats Karlsson skrivet 27 juni 2013, 11:58:48 AM
Det är väl helt enkelt så att det kommer väldigt många tursitbussar till Stockholm, varför det helt naturligt blir ett bra ställe att fota dessa på.
Eftersom SL-bussar finns i parti och minut här på forumet, så jag tycker det är jättetrevligt att få se bilder på även turistbussar. Allstå stort tack Daniel!!

Jo. Men de bussarna är alltid från förorterna, innerstan är inte direkt välrepresenterat. Lovar att vi sett swebus bussar oftare här än sthlms stadsbussar... dock tack för bilderna härifrån med, de uppskattas, men kontentan är väl att det vore kul att inte bara se turistarna härifrån.

Niclas Rosenius

Mycket trevligt som vanligt med alla turistbussar, Daniel.

Car Rouge var i Uppsala idag med en annan Setra märkt CR 4, alltid lika trevlig att träffa förare från det bolaget.

//Niclas

Mats Karlsson

Citat från: virtual1 skrivet 27 juni 2013, 13:22:12 PM
Jo. Men de bussarna är alltid från förorterna, innerstan är inte direkt välrepresenterat. Lovar att vi sett swebus bussar oftare här än sthlms stadsbussar... dock tack för bilderna härifrån med, de uppskattas, men kontentan är väl att det vore kul att inte bara se turistarna härifrån.
Kanske är det så enkelt att det inte finns så många stadsbussfotografer här på forumet som opererar så ofta i nnerstan, medan turistbussfotograferna är desto flitigare.   

Mustman

Lyckat att han står mot trafiken...

Adrians Turistfart & Rejser (AD64536) (Danmark)

Frippe Fribas

Tack för fina bilder Daniel!
Jag gillade speciellt den Portugisiska bussen, du råkar inte ha lite fler bilder på den?
Jag försöker komma på vad det är för kaross, misstänker att det är en Caetano av något slag, men är inte säker...
Nu när jag konsulterat mitt bildarkiv kom jag fram till att det rör sig om en Irmaos Mota Atomic, men fler bilder är ju alltid välkomna ändå.  ;)
//Fredrik

Daniel T

Citat från: Mats Karlsson skrivet 27 juni 2013, 11:58:48 AM

Varsågod och stort tack själv! :)

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 juni 2013, 14:25:04 PM
   Mycket trevligt som vanligt med alla turistbussar, Daniel.

Car Rouge var i Uppsala idag med en annan Setra märkt CR 4, alltid lika trevlig att träffa förare från det bolaget.

//Niclas

Tack så mycket! :D Trevligt, jag har bild CR 1 och CR 3 men inte CR 4, får hoppas den dyker upp vid slottet. ;)

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 27 juni 2013, 18:38:28 PM
Jag gillade speciellt den Portugisiska bussen, du råkar inte ha lite fler bilder på den?
Jag försöker komma på vad det är för kaross, misstänker att det är en Caetano av något slag, men är inte säker...
Nu när jag konsulterat mitt bildarkiv kom jag fram till att det rör sig om en Irmaos Mota Atomic, men fler bilder är ju alltid välkomna ändå.  ;)
//Fredrik

Varsågod och tack själv! :) Nej tyvärr, det är den enda bilden jag sparade på den.

Niclas Rosenius

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 27 juni 2013, 18:38:28 PM
//Fredrik

Fick denna i Uppsala idag, bild kommer senare Fredrik.

//Niclas