SL Historia från 1990-talet 118

Startat av Bussmicke, 22 juni 2013, 08:22:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Matte

Citat från: Bussmicke skrivet 02 juli 2013, 10:32:08 AM
Denna?

Japp det va helt rätt. Tack så mycket för du lade upp denna. Har letat efter den bilden sedan du tog den och jag va rätt ny förare och nyfiken på vad som hände. Du va fram å pratade med mig och frågade om jag kunde skylta bussen med linje nr. Det stor Busslink Södertörn då. Det va som fan va det redan 2001. Ja minnet sviker  ;)

Niclas Wennerlid

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 02 juli 2013, 19:34:20 PM
Jag minns att syskonen i Täby hade irriterande dörrfel rätt ofta, var det likadant med denna?
4429 var den värsta, rätt som det var gick det inte att stänga bakdörrarna med mindre än att man slog av dörrkretsarna.
//Fredrik

Jag har inget minne av det var så med 4431, tvärt om minns jag den som pålitlig.

// Niclas

Matte

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 02 juli 2013, 19:34:20 PM
Jag minns att syskonen i Täby hade irriterande dörrfel rätt ofta, var det likadant med denna?
4429 var den värsta, rätt som det var gick det inte att stänga bakdörrarna med mindre än att man slog av dörrkretsarna.
//Fredrik

Nä 4421, 22, 24, 25 & 31 som vi hade i Handen va 100% pålitliga. Jag hade sällan problem med dom. Känner inte igen det där med dörrarna som du beskriver.

Frippe Fribas

Då var det kanske något med just Täby som ställde till det.
4429 hade ofta bekymmer, de andra i serien sporadiskt till och från.

Det skumma var att bakdörrarna plötsligt inte svarade alls på varken automatik eller fast öppning/stängning från en hållplats till en annan.
Man fick slå av dörrkretsarna för att stänga bakdörrarna och komma iväg och sedan aktivera dörrkretsarna när man kommit en bit.
Vid nästa öppningstillfälle var det ett lotteri, ibland hade problemet självläkt och ibland tog det ytterligare några hållplatser innan felet försvann.

Jag minns även att värmen var rätt kass på de bussar vi hade i Täby, men annars var de hyfsade att köra.
//Fredrik