keolis 3780 på innerstadslinje...

Startat av virtual1, 18 juni 2013, 20:54:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

...syntes på linje 70 i eftermiddag. Flytt? lån?

tågluffaren

Skulle tippa på lån dessa är typ SLs lånevagnar elr nåt sånt.

Frippe Fribas

Flytt, den bor tillsammans med några kollegor i samma serie i Frihamnen och används på linje 70.
Under hösten kommer det att spikas vilka individer som skall bo i Frihamnen, men klart är att ett flertal av Keolis 37xx-leder från Råsta kommer att flytta in i E19-området under sommaren och hösten.
Några kommer dock att rulla på linje 70 som sagt, medan resterande främst fördelas på Björknäs, Nyboda och Gubbängen.
Möjligen kan några gästspela på andra depåer under hösten som ersättare för andra bussar som rustas upp.
Nyboda kommer att få lejonparten av bussarna som ersättning för bussar som flyttar till Handen under hösten och vintern.

Anders Lundén har möjligen mer detaljer i saken.
//Fredrik

Anders Lundén

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 19 juni 2013, 18:31:14 PM
Flytt, den bor tillsammans med några kollegor i samma serie i Frihamnen och används på linje 70.
Under hösten kommer det att spikas vilka individer som skall bo i Frihamnen, men klart är att ett flertal av Keolis 37xx-leder från Råsta kommer att flytta in i E19-området under sommaren och hösten.
Några kommer dock att rulla på linje 70 som sagt, medan resterande främst fördelas på Björknäs, Nyboda och Gubbängen.
Möjligen kan några gästspela på andra depåer under hösten som ersättare för andra bussar som rustas upp.
Nyboda kommer att få lejonparten av bussarna som ersättning för bussar som flyttar till Handen under hösten och vintern.

//Fredrik

Hela serien 3769-3798 är åter hos Keolis. Finns en plan för hösten med i huvudsak Nyboda och Nacka-Värmdö som bussmottagare. Men eftersom planer kan ändras så avvaktar vi med den. Precis som Fredrik skriver så kommer en del bussar först ingå i en "pool" då andra E19-bussar rekonditioneras.
// Anders

Bussmicke

Behövde Arriva inte dessa för ersättningstrafik?

Hur är läget för de högsta numren för 47xx 4789-95(?), de som inte togs över av Arriva.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Klint

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2013, 23:25:42 PM

Hur är läget för de högsta numren för 47xx 4789-95(?), de som inte togs över av Arriva.

Såg dem uppställda hos Scania i Lindvreten för ett par veckor sedan.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2013, 23:25:42 PM

Även 4788-95 kommer åter till Keolis, efter att stått uppställda sedan augusti 2012.
Den planerade ersättningstrafiken för Tvärbanan som skulle startat september 2012 har ju skjutits upp och omplanerats.

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 19 juni 2013, 18:31:14 PM

//Fredrik

Ska dessa 37xx ersätta 73xx ?
//Bussmicke.

Frippe Fribas

Möjligen, men den som väntar på något gott...  ;)
Det återstår helt enkelt att se var alla bussar hamnar, det är inte riktigt spikat ännu, så hav lite tålamod så kommer det nog mer info vad det lider.
4788-95 kommer sannolikt att hamna bl a i SSV, men även där reserverar jag mig för ändringar.
//Fredrik

Mikael T Nilsson

Tack för era uppgifter! Även ledvagn 3774 trafikerade linje 70 förra veckan. Även den en f.d. Råstavagn.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.