Söderortsvagn på Råstalinje

Startat av Mikael T Nilsson, 02 november 2007, 08:15:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Upptäckte en Scania OmniLink på llinje 509 i veckan. 5278 tillhör väl Söderort? Har Söderort kvällsturer på 509:an eller har 5278 omplacerats till Råsta?

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico

5278 är tillfälligt utlånad som jag förstått det och den ersätter 4812 som i sin tur var tillfälligt utlånad från Lidingö. Vagnen gjordes klar i går kväll så du måste ha fått den på första eller andra turen... grattis till påpassligheten!  ;D  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael T Nilsson

Citat från: Nico skrivet 02 november 2007, 09:13:41 AM
5278 är tillfälligt utlånad som jag förstått det och den ersätter 4812 som i sin tur var tillfälligt utlånad från Lidingö. Vagnen gjordes klar i går kväll så du måste ha fått den på första eller andra turen... grattis till påpassligheten!  ;D  ;)

Tack för info! Lustigt att jag såg bussen vid premiärtillfället.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Yujin Zhang

Citat från: Nico skrivet 02 november 2007, 09:13:41 AM

...och 4812 har hamnat "tillbaka" till Råsta (tillfällig lån antar jag?) denna vecka, iaf på måndag då undertecknad såg den på Sollentunalinjer.

Nico

Då var det i sista sekunden du såg den för den lämnades faktiskt tillbaks till Lidingö just i måndags kväll. Ankom garageplan därstädes runt 21:30 om någon kalenderbitare är intresserad.  :D  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman