Keolis 3152 bommar Lidingöbanan...

Startat av Bussmicke, 15 juni 2013, 21:32:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Joakim Wahlberg

Haha! Kanonbra bild, men har spårvagnen kört in i bussen (ser nästan så ut), eller glider den förbi bara?
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Bussmicke

Vagnen glider förbi. Föraren stod o vinkade fram vagnen
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Nico

Var det någon som chansade på att köra trots att bommarna var på väg ned?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Ingenning, jag gissar han missbedömt avståndet och kört ngt för långt
//Bussmicke.

Nico

Tycker inte det borde gå om det är så att han är på väg fram och signalerna ljuder samt att bommarna är på G ner. Kan ju dock vara att han stannat för att göra något annat (typ justera en spegel) innan bommarna aktiverades, men i så fall stannades det på en synnerligen olycklig plats.

Från förarplats borde man då annars se bommen klart och tydligt, speciellt som utfarten kräver en vänstersväng innan. Kommer man dessutom för långt fram på så vis så borde det ha hunnits med att backa de 15-20 cm som det rör sig om. Det var lite därför jag undrade (fick intrycket av) att föraren kanske tagit en rövare eller kanske inte märkt att bommarna var på väg ner.

I sig då iofs. helt irrelevant och mina spekulationer är helt onödiga på så vis, men man är ju alltid nyfiken. Små förtretligheter inträffar dock lite nu och då. Hur som helst var det en mycket snygg och påpasslig bild... så där säger jag bra fångat!   ;) 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Björn Ax

Ja en annan orsak kan ju vara att bussen fått något fel och stannat så olyckligt.