Huvudmeny

I Jämtland [Bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 10 juni 2013, 17:54:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Är riktigt skeptisk till att visa bilder här, men visar lite ändå...

Vi börjar inte i Östersund, utan i Bräcke. På bilden syns Molhlins Bussar BFU514.

Sen hoppar vi till igår kväll, och först ut är Molunds Trafik BWZ347 som säger tittut!

På Ringvägen utanför centralstationen passerar Stadsbussarna 147 på linje 9/1.

Thunells Busstrafik BXP342 svänger in vid centralstationen, där busshållplatsen finns. Troligen några som kommer från Stockholm som ska med bussen, då den tycks ha passning till tåget.

Till slut en till stadsbuss, med järnvägsbyggnaderna i bakgrunden. Östersund centralstation är en riktigt fin station om jag får säga det själv!

//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

COO500

Härligt med bilder från mina hemtrakter. Har du fler så får du hemskt gärna lägga upp dom också.  ;D

Joakim Wahlberg

Citat från: COO500 skrivet 18 juni 2013, 19:29:17 PM
Härligt med bilder från mina hemtrakter. Har du fler så får du hemskt gärna lägga upp dom också.  ;D
Jorå! Mer finns, och mer kommer nog, tyvärr ingen större lust att visa bara..  ::) Men har du bytt arbetsplats? Har för mig du körde i just Jämtland förut (sett bilder därifrån om jag minns rätt) :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Bussmupp

Vad finns det att vara skeptisk om? Ser ut som bra bilder tycker jag.

En fråga bara, om något man ser på bilderna: har Stadsbussarna slagit ihop vissa linjer? Tänkte på skyltningen "9/1" och "2/4"

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmupp skrivet 19 juni 2013, 19:12:57 PM

En fråga bara, om något man ser på bilderna: har Stadsbussarna slagit ihop vissa linjer? Tänkte på skyltningen "9/1" och "2/4"

Man slår ihop dessa linjer på kvällstid, så har det varit under åtminstone några år.

Bussmupp

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 19 juni 2013, 20:31:31 PM
Man slår ihop dessa linjer på kvällstid, så har det varit under åtminstone några år.

Ok, då fattar jag.