Lite bilder från Gävle..

Startat av ThinkYellow, 09 juni 2013, 23:10:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ThinkYellow

Har lyckats fota några bussar som jag hunnit köra under åren. Tänkte dela med mig av dessa :)

Först ut blir Nettbuss Stadsbussarna 250, som tyvärr inte finns kvar hos oss längre. Fina bussar att köra. Måste erkänna att jag saknar dom lite.

Nettbuss Stadsbussarna 231

Nettbuss Stadsbussarna 208

Nettbuss Stadsbussarna 257

Nettbuss Stadsbussarna 164

USE453. Nettbuss Express. Volvo 9900 som jag körde med på linje 41 mellan Gävle-Falun.

Nettbuss Stadsbussarna 259

Nettbuss Stadsbussarna 241

Nettbuss Stadsbussarna 236

Nettbuss Stadsbussarna 253

:)

Ivo

:) Härligt med bilder från en ej så ofta dokumenterad del av landet. Tack för de fina bilderna  ;D

MrH

Fina bilder  :D

Hur är det med bussarna som kör tätortstrafiken i Sandviken, har dessa någon form av tätortslack nuförtiden eller har även dessa "nya" gästrikelacken efter upphandlingen senast?

/MrH

ThinkYellow

Tack :)

Stadsbussarna i Sandviken har den nya gästrikelacken :)

Peter Öden

Hej !

Tack för fina bilder, USE 453 torde väl försvinna från Gävle om den inte redan gjort det.

Mvh Peter Ö

ThinkYellow

Den lämnade Gävle på Nationaldagen :)

AO

Väldigt kul att se lite Gävlebilder! :)
Vilken vagn är tänkt att gå på Falun-turerna fortsättningsvis? För de turerna ska gå med ngn höggolvad vagn eller?
Vet någon vilken vagn som kommer användas på "Djungelbussen" i sommar nu när Scalorna är borta?

ThinkYellow

Det är ju VS & Perssons som har hand om Falun-turerna nu. Kommer dock ej ihåg vad de var för buss men kan leta upp den på depån och fota.

Det blir väl en av våra nya boggies som ska smyckas ut, gissar jag.

AO

Citat från: ThinkYellow skrivet 12 juni 2013, 07:39:24 AM
Det är ju VS & Perssons som har hand om Falun-turerna nu. Kommer dock ej ihåg vad de var för buss men kan leta upp den på depån och fota.

Det blir väl en av våra nya boggies som ska smyckas ut, gissar jag.

Ja vore väldigt trevligt att se bild på den:)

Man kan ju gissa på en av biogasbussarna som ju hittills inte blivit stripade. KOmmer dessa att få någon stripning snart eller kommer de att rulla som helgula?

ThinkYellow

Jag vet faktiskt inte varför dom inte är strajpade. Återstår att se, blir som en liten överraskning :)