Status Veolia Transport Göteborg

Startat av Calle, 04 juni 2013, 22:05:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Calle

Håller Veolia på att avveckla en del av sina äldre B9S? 3878-3881 har inte setts i trafik på minst en vecka nu. För mig får dom gärna försvinna, likaså de bullriga Scanialederna, som jag tror bor i Majorna.  ???

Bussfanatikern

Dom kanske helt enkelt bara står på verkstaden för några större reparationer som tar ett tag att utföra.

Calle

Dessvärre gick 3877, 3879 och 3881 på L58 idag. 3877 och 3879 fortfarande "lappade" med plåtbitar i övre fronten, och 3881 med defekt destinationsskylt i fronten.

danneh

Skulle dessa avyttras måste ju något annat beställas för att ersätta dessa antar jag? Och såvitt jag vet har man inga beställningar på nya bussar.
Sen hoppas ja att dessa stannar, hellre att man avyttrar Solaris.. Men de lär nog inte hända.

Calle

Solaris lär inte försvinna och inte de nyaste B9S heller.

Underhållet på Veolias bussar, främst B9S är under all kritik, enligt en källa så sköter Veolia underhållet själv, medans t.ex. GS har avtal med Volvo. Trodde det var obligatoriskt vid köp av exempelvis Volvobussar, att man måste ha service utförd av auktoriserad verkstad?  ???

På tur att avyttras är en gissning; dom bullriga 2690-2691 och de gamla sunkiga Scanialederna.

Bussfanatikern

2690 och 2691 försvinner väl i Juni nästa år då tio-årsgränsen är nådd medan 3871-3873 lär få rulla på ett tag till, dock längst till Juni 2016.