Ett"GodsbussMecka"i södra Norrland...

Startat av Ulf Berlin, 03 juni 2013, 00:50:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...måste nog Lycksele anses vara,ty här samlas en del(ännu)godsförande bussar och
sprids ut på de öde vägarna till vissa(för oss Sörlänningar)exotiska orter :D
Här kommer några bilder tagna vid 17-tiden den 14 maj./Ulf

Några samlade vid godsutlämningen innan framkörningen till avgångsgaterna

Först en mindra skolbuss körd av Boströms

Wennbergs hade 2 Carrusar här denna eftermiddag(+RWS 913)

En av KRs härliga vagnar(405)

Sorsele Buss och Taxi RYC 253

ArcticBuss APJ 822."Silverpilen"används nog annars som någon typ av charterbuss?

Skelleftebuss 336

KR 400 mot Hemavan via Tärnaby(Mellan skidturisterna och grönkläderna som en chaufför uttryckte det ;))

Vackert röd i skogen syns Hellströms BWR 465

Lestanders WCL 650(f d Säffle Reseservice 6047).Enl tidtabellen skulle denna tur köras av Veolia,men dom har tydligenl ett visst utbyte sinsemellan...

Bäckströms kör Vilhelminalinjen

Till sist en"överlevare"i form av Skelleftebuss 247 med Helmarkkaross.Lyckliga skolbarn i denna ;)

Ersa

Bernt Talbrant

Citat från: Ulf Berlin skrivet 03 juni 2013, 00:50:54 AM
...måste nog Lycksele anses vara,ty här samlas en del(ännu)godsförande bussar och
sprids ut på de öde vägarna till vissa(för oss Sörlänningar)exotiska orter :D
Här kommer några bilder tagna vid 17-tiden den 14 maj./Ulf

ArcticBuss APJ 822."Silverpilen"används nog annars som någon typ av charterbuss?

Lestanders WCL 650(f d Säffle Reseservice 6047).Enl tidtabellen skulle denna tur köras av Veolia,men dom har tydligenl ett visst utbyte sinsemellan...

Trevligt!! Jag har fortfarande inte kommit till skott och visat mina bilder tagna vid denna busstation i höstas... Många av bussarna på dina bilder är desamma som jag såg då - men nog var väl klockan runt 16 och inte 17 när du tog dem?

Arctic Buss APJ822 gick även när jag var där - lika oskyltad som den verkar vara på din bild.

Linje 32 till Skellefteå kördes med Arctic Buss 31 (Scania/van Hool m. gods) vid mitt besök.

Greger Larsson

Kul att se. Den Malåbaserade SB 336 har jag f ö själv lyckats undgå, har den endast i den ursprungliga, felaktiga kulören.

Citat från: Ersa skrivet 03 juni 2013, 01:30:16 AM
Södra Norrland?

Mittersta  ;)

yngrot

Trevligt svep på bussar som verkligen inte visas för ofta här mer sånt tack.  :) 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina