Huvudmeny

Virusvarningar?!

Startat av robergh, 01 juni 2013, 10:55:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robergh

F.k så får jag en mycket kraftig virusvarning när jag försöker öppna länken. "Om du öppnar denna länk är det mycket troligt att du får skadlig programvara från en känd distributör av sådan programvara"

Det har aldrig varit något problem tidigare att öppna "Hobgoblins" länkar ! Kanske du kör med släp idag eller också har jag en nervös laptop? (Det är självaste Google som sparkar bakut!)

Mr H

Jacob

Detta händer mig på fler och fler trådar. Först kom detta meddelande upp på alla trådar av Kent Skoog och det stod även att den skadliga programvaran kom från Kent Skoog. Nu får jag det på en av mina trådar samt denna med korglutning. Även trådar av Mikael T Nilsson varnar den för. (Kanske därför den varnar nu på korglutning?)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

admin

Dessa meddelande kan poppa upp ibland och beror oftast på att inställningar hos webbläsare, antivirusprogram mm. ändrats/stramats upp i samband med att man uppdaterat. Vi lämnar saken vidare till vår tekniska expertis för kontroll och ev. åtgärd.

Sedan är det ofta bättre att ta en sådan här sak via pm först och främst. Vi hinner inte lusläsa alla trådar och lägger man i en sådan här sak som en vanlig tråd och kanske då även på fel plats så är det risk för att det hela inte uppmärksammas.

Joakim Wahlberg

Felet tycks komma från medlem.spray.se (där tex. Mikael T Nilsson har sin profilbild, för även jag kan inte öppna hans trådar/trådar han svarat i)...
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Rojje

Citat från: admin skrivet 01 juni 2013, 12:59:19 PM
Dessa meddelande kan poppa upp ibland och beror oftast på att inställningar hos webbläsare, antivirusprogram mm. ändrats/stramats upp i samband med att man uppdaterat. Vi lämnar saken vidare till vår tekniska expertis för kontroll och ev. åtgärd.

Sedan är det ofta bättre att ta en sådan här sak via pm först och främst. Vi hinner inte lusläsa alla trådar och lägger man i en sådan här sak som en vanlig tråd och kanske då även på fel plats så är det risk för att det hela inte uppmärksammas.

Problemet med att PM:a t.ex Mikael T Nilsson är att samma varning kommer upp även då. Är det någon mer som var varning även vid försök till PM?

Ted Selander

Citat från: Rojje skrivet 01 juni 2013, 15:13:02 PM
Problemet med att PM:a t.ex Mikael T Nilsson är att samma varning kommer upp även då. Är det någon mer som var varning även vid försök till PM?

Nej, men kan bekräfta varning i Google Chrome just för medlem.spray.se, men inte via Firefox.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ted S skrivet 01 juni 2013, 17:29:21 PM
Nej, men kan bekräfta varning i Google Chrome just för medlem.spray.se, men inte via Firefox.

Möjligen är det en liten risk att just de som har Google Chrome som webbläsare kan riskera att få skadlig programvara om de öppnar inlägg där de som har spray.se i e-postadressen har medverkat. Är man orolig är problemet lätt löst genom att byta webb-läsare. Det troligaste är att det är en falsk varning som ligger kvar och som saknar grund.

Camilla

Jag kör med Internet Explorer och jag har inte fått en ända virusvarning

Rojje

Tänkte bara visa vad Chrome flaggar för när det gäller spray, sedan om det är något att oroa sig för, det är en annan sak:

Björn Ax

Det är absolut ingen fara när det gäller detta forum i alla fall.

Google chrome har en väldigt strikt regelbok när det gäller virus på olika sidor.

Hittar google någon skadlig kod på tex medlem.spray.se/kalle så spärrar google hela domänen medlem.spray.se oavsett vem som har skadlig kod på sin hemsida.

Eftersom det endast visas bilder på detta forum så är det absolut säkert att trycka på "ta mig vidare" och läsa inlägget.