Vem skall köra linje 311 i Göteborg?

Startat av JesperO, 28 maj 2013, 20:25:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JesperO

Som rubriken lyder, någon som vet vem som skall köra linje 311, mellan Nils Ericson Terminalen och Kungälv, som startar i samband med tidtabellsskiftet i juni?

Insåg att inlägget antagligen passar bättre i "Busstrafik", men lyckades inte radera det så någon får gärna flytta det dit.  :)

Hälsningar
Jesper

Erling.L

Buss i väst vill jag minnas och förstog jag det rätt är det första året dem kör o sedan den som vinner upphandlingen i kungälv. Men som sagt YTTERST OSÄKER på det sista.
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Johan B

Plockar man fram tidtabellen på Västtrafiks hemsida står det mycket riktigt Buss i Väst som trafikutövare. Man hade de inte redan vunnit trafiken i Kungälv? Eller var det bara denna linje som upphandlades?

Ingemar

Citat från: Johan B skrivet 28 maj 2013, 21:34:18 PM
Plockar man fram tidtabellen på Västtrafiks hemsida står det mycket riktigt Buss i Väst som trafikutövare. Man hade de inte redan vunnit trafiken i Kungälv? Eller var det bara denna linje som upphandlades?
Kommer det inte besked på Kungälv i juni?
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Jesper Nilsson

Linje 311 ingår i samma avtal som skoltrafiken i Kungälv som skall köras av Buss i väst.

Johan B

Citat från: Jesper Nilsson skrivet 29 maj 2013, 09:03:18 AM
Linje 311 ingår i samma avtal som skoltrafiken i Kungälv som skall köras av Buss i väst.

Kanske har varit uppe tidigare men vilka linjer är det det rör sig om?

Jesper Nilsson

Skollinjerna 907-930 (om det inte ändrats sen upphandlingen) samt ovan nämnda linje 311.

Bussmicke

Citat från: Jesper Nilsson skrivet 30 maj 2013, 09:08:36 AM
Skollinjerna 907-930 (om det inte ändrats sen upphandlingen) samt ovan nämnda linje 311.

Var hittar man Dessa tidtabeller?
Finns de på Västtrafiks oerhört Slöa hemsida? Där får man ju gråa hår innan man ens kommer nån vart...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Jesper Nilsson skrivet 30 maj 2013, 09:08:36 AM
Skollinjerna 907-930 (om det inte ändrats sen upphandlingen) samt ovan nämnda linje 311.

De tillhör alltså inte samma upphandling som den som är nu i Kungälv?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erling.L

Citat från: Bussmicke skrivet 02 juni 2013, 10:14:58 AM
Var hittar man Dessa tidtabeller?
Finns de på Västtrafiks oerhört Slöa hemsida? Där får man ju gråa hår innan man ens kommer nån vart...

Tror ej de finns på hemsidan då det ej är publika linjer
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Ted Selander


Jesper Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 02 juni 2013, 10:24:07 AM
De tillhör alltså inte samma upphandling som den som är nu i Kungälv?

Nej, den upphandlingen som är nu är vanlig linjetrafik i 300-serien samt Marstrand Express.

Jonas Gustafsson

I o f s är det inte många dagar till dess jag själv kan se svaret på frågan, men vilket/vilka delägarbolag i BiV kommer att köra denna trafik?
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

S Svensson

Vad som tidigare sagts om BiV upphandling i Kungälv så är det tre företag som skall köra.
Bullaren Buss; Jörlanda Buss&Taxi AB och Lilla Edet Taxi AB (ev med underentreprenör).

Företaget har förvärvat bussar från
http://www.vest.no/upload/bruker/Nyheter/Pressmeddelande.pdf

Sedan vet jag inte specifikt vem som skall köra 311 linjen. Det finns ju några andra företag som också kan tänkas köra såsom
Leja Touring och Sandarna Transport. Det finns några ytterligare tänkbara företag.

Ronald M. Jannesson

Sicket j-vla "snurr" det e i upphandlingarna nuförtiden. Snart vet man väl inte vem som kör eller äger fordonen...Allt börjar likna taxi-branschen...Totalt kaos...