Keolis Lidingös enda 11xx-vagn?

Startat av Mikael T Nilsson, 28 maj 2013, 12:17:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Bifogar en bild på Keolis 1106 som dök upp vid Lidingö centrum. Är det den enda 11xx-vagnen som för närvarande är stationerad på Lidingö?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niclas Wennerlid

virtual1

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 28 maj 2013, 12:17:50 PM
Bifogar en bild på Keolis 1106 som dök upp vid Lidingö centrum. Är det den enda 11xx-vagnen som för närvarande är stationerad på Lidingö?

Är inte detta numer den enda 'äkta' 11XX som är stationerad i Stockholms län alls? De övriga få är väl ute på uppdrag för Arriva? Eller finns det någon kvar i söderort?

Resenären

Ursprungligen stationerad i Nyköping?

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ted Selander

Citat från: virtual1 skrivet 28 maj 2013, 13:44:28 PM
Är inte detta numer den enda 'äkta' 11XX som är stationerad i Stockholms län alls? De övriga få är väl ute på uppdrag för Arriva? Eller finns det någon kvar i söderort?
1107 är i Jönköping (grön). Den ska, tillsammans med 1108-12 som varit på driven ett tag med konstiga vagnsummer, under sommaren lackas och även i övrigt anpassas för ett liv i Jönköping.

Bussfanatikern

Då kunde man ju lika gärna skicka ner även 1106:an till Jönköping och ersätta den med något annat på Lidingö.