VL-bussar med nytt skyltskåp

Startat av Bussmicke, 25 maj 2013, 18:46:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke









Lite märkligt i denna stad är ju att man Bara bytt skyltskåp fram på bussen och inte på sidaneller bak i bussen
som man gjorde i Eskilstuna inför bytet till nya linjenätet.

Har sett följande med nytt skyltskåp: 278, 292-294, 297, 299-301, 303, 304, 306, 309, 313, 840-842, 844, 850.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Trevligt, skönt att se det på B10orna nu också. Du kan även lägga till 302 i listan:


Bussmicke

Tack för det. Det är kul när det händer något i stan, vilket inte sker så ofta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Men det ser ut som att man sparat matrisskylten på sidan??

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bernt Talbrant

Citat från: Jacob skrivet 26 maj 2013, 22:20:41 PM
Men det ser ut som att man sparat matrisskylten på sidan??

//Jacob

Vilket framgick av ursprungsinlägget.  ;)

Buss-busen

Citat från: Bussmicke skrivet 25 maj 2013, 23:05:37 PM
Tack för det. Det är kul när det händer något i stan, vilket inte sker så ofta.

Nej, om skyltskåpsbyte på bussarna är det största som hänt i Västerås på länge, så kan det inte hända mycket i den staden.

pnott

Citat från: Buss-busen skrivet 27 maj 2013, 23:14:30 PM
Nej, om skyltskåpsbyte på bussarna är det största som hänt i Västerås på länge, så kan det inte hända mycket i den staden.
Fast nu händer det mycket på en gång. Förutom byte av skyltskåp på bussarna så byts alla hållplatskurer ut  :)

Bussfanatikern

Jag tycker också att det är konstigt att man bara har bytt ut den främre skylten men inte dom övriga. Det är dock inget som förvånar mej vad gäller VL för att jag minns när dom för 13 år sedan började förse alla Scania CN 113 CLB/ALB och Volvo B10M-60/B10MA-55, som hade dörrarrangemanget 1+1+1, med fullmatrisskyltning. Då var det också bara framtill som gällde medan man behöll rullbandsskyltarna på sidan och bak men dessa byttes dock också ut mot fullmatris efter ytterligare några år. Kanske blir det samma sak även nu, alltså att man bara byter där fram till att börja med men kanske tar resten senare.