Huvudmeny

Omnibus1994_2

Startat av Camilla, 20 maj 2013, 21:57:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Camilla

Klipp från You Tube.
Ted S är med en bit in i klippet.

http://www.youtube.com/watch?v=VfReaUx8_18

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Peter Rost

Trevligt!

Kördes möjligen sträckan Gullmarsplan - Fruängen med veteranen 4443, söndagen den 14/8 - 1994?

/Peter

Jacob

Citat från: Camilla skrivet 20 maj 2013, 21:57:19 PM
Ted S är med en bit in i klippet.

Skulle snarare säga att Ted S är med alldeles i början av klippet. Nu har jag aldrig träffat Ted S men rösten säger ju "Söndagen den 14e augusti, skyltade Ted Selander den sista turen från SL Buss Hammarby" samtidigt som en man filmas när han skyltar bussen.

//Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Camilla

Citat från: Jacob skrivet 21 maj 2013, 02:16:53 AM
Skulle snarare säga att Ted S är med alldeles i början av klippet. Nu har jag aldrig träffat Ted S men rösten säger ju "Söndagen den 14e augusti, skyltade Ted Selander den sista turen från SL Buss Hammarby" samtidigt som en man filmas när han skyltar bussen.

//Jacob

Det är två Ted med i klippet och den rätta Ted är med i klippet vid 2:38

Niclas Wennerlid

Nej, där har du fel. Ted S på detta forum ses direkt i början när han kör H34 Leyland.
Ted Stridsberg och Ted S har nog förväxlats mer än en gång skulle jag tippa på.

// Niclas

Ted Selander

Det finns ett original, och en kopia, som en av oss brukar framhålla.

Ted Selander

Citat från: Peter Rost skrivet 20 maj 2013, 23:36:19 PM
Trevligt!

Kördes möjligen sträckan Gullmarsplan - Fruängen med veteranen 4443, söndagen den 14/8 - 1994?

/Peter
Nej, inte vad jag minns, ingen uniform i sikte i alla fall.

Däremot ett par år senare, fredagen den 3 maj 1996, körde jag vagnen ifråga två helvarv på just 144:an i eftermiddagsrusningen. Ordinarevagnen ställdes åt sidan, och det blev att visa vad den kunde, 4443. Inte så snällt mot veteranen, men roligt! Det hela var en trevlig överraskningspresent från kollegorna på min 25-årsdag (som anställd alltså...).

Camilla

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 21 maj 2013, 06:31:42 AM
Nej, där har du fel. Ted S på detta forum ses direkt i början när han kör H34 Leyland.
Ted Stridsberg och Ted S har nog förväxlats mer än en gång skulle jag tippa på.

// Niclas

Okej då har jag bland ihop dom så det var tur att du gjorde klart för mig vem som är vem