Gotland...(Bilder)

Startat av Patrik, 18 maj 2013, 18:52:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Lars-Håkan_E

Jaha ja, mellersta Gotland ;D

Trevligt!

Kan man hoppas på norra Gotland också och kanske södra?

Det vore ännu trevligare.

Din fotokollega som var över i fjol höst har ju inte hunnit med sin redigering ännu antar jag....

Patrik

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 18 maj 2013, 19:25:30 PM
Jaha ja, mellersta Gotland ;D

Trevligt!

Kan man hoppas på norra Gotland också och kanske södra?

Det vore ännu trevligare.

Din fotokollega som var över i fjol höst har ju inte hunnit med sin redigering ännu antar jag....

Tyvärr blev det inga fler dagar på Gotland  ;)
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Bussmicke

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 18 maj 2013, 19:25:30 PM

Nej det stämmer men jag kommer ta Gotland bland det första när uppdateringen kommer igång efter jag blivit klar med genomgången av hemsidan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

WAJ634 en Volvo på Gotland, är man inte nöjd med Scalorna i linje trafiken?
I branschen i 40 år

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jan skrivet 19 maj 2013, 07:19:35 AM

Jo, det är man nog men eftersom man behövde en buss till och tillverkningen av Scala har upphört så blev det så här. Uppenbarligen tyckte man inte att OmniExpress eller Higer Touring var ett bra alternativ.

Carl Eric

Citat från: Patrik skrivet 18 maj 2013, 18:52:54 PM

Per-Axel från Karlssons Buss träffade jag 2011 uppe i Åre, en otroligt trevlig herre!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ulf Berlin

Orkar inte sålla ut bland bilderna,men den svartnosade Scalan var riktigt snygg
och riktigt trevligt att dom(ännu)använder dom gröna dest skyltarna som på bussen
på linje 26 :)/Ulf

Lars-Håkan_E

Citat från: Carl Eric skrivet 19 maj 2013, 17:19:48 PM
Per-Axel från Karlssons Buss träffade jag 2011 uppe i Åre, en otroligt trevlig herre!

Det är dock inte han bakom ratten ;)

Lars-Håkan_E

Citat från: Jan skrivet 19 maj 2013, 07:19:35 AM

Scalorna är väl inga höjdarbussar vare sig att åka med eller äga, kvalitén kan väl inte sägas vara något att skriva hem om, sedan får ju några enstaka individer jobba väldigt hårt vilket väl visas av att en åkare redan i år efter 3,5 år fasat ut sin Scala mot en 8900LE

Den sist tillverkade Scalan gick dock till Gotland i slutet på 2012.

Genom att bussarna inte rullas runt som på SJ o Swebus tid blir det snabbt mil på vissas fordon och väldigt få på andra, från 15 till 70 t mil.

Carl Eric

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 20 maj 2013, 00:00:05 AM
Det är dock inte han bakom ratten ;)

Hahah, nä jag såg det men det är väl han som äger företaget?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Kristofer

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 20 maj 2013, 00:06:17 AM
Scalorna är väl inga höjdarbussar vare sig att åka med eller äga, kvalitén kan väl inte sägas vara något att skriva hem om, sedan får ju några enstaka individer jobba väldigt hårt vilket väl visas av att en åkare redan i år efter 3,5 år fasat ut sin Scala mot en 8900LE

Nu har ju inte Ardgrens Scala försvunnit ur trafiken, utan jag ser den ofta. Ibland på Ardgrens länstrafikomlopp och ibland (oftare) på ett av skolbussomloppen.
Mina egna små hjälpredor:
Buss på Gotland
SL Avgångar