Svartvit H27 på linje 673

Startat av Hasse L, 15 maj 2013, 15:15:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

OSG 473 - Volvo B10MA / Säffle, 1991 - SL H27 4162.

Robban

Underbart Hasse, riktigt fint och med Vaxholmsdekor på också tack tack

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

yngrot

Härlig bild även för en sån som jag som inte är nån Säffle vän  ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Andreas91

Jättefin bild på en lika fin buss! Enligt bilden var det snart 21 år sen, jag var tillika drygt 1 1/2 år gammal, men jag tycker att det känns som en mindre evighet mot hur det ser ut idag. Det är rätt ofta jag står vid just denna plats för att ta bussen hem (linje 70..), men det känns rätt hopplöst att få komma med något mer "luxuröst" (stabilare, redigare, mer komfortabelt m.m.) än nåt rasslande, ibland även smattrande, "plast-rangel" i form av en sliten OmniCity-led. Nu är förvisso Omni en Scaniaprodukt, men ändå: Ja, det gör ont i hjärtat att se vad som har hänt det senaste decenniet.

JDS

Citat från: Andreas91 skrivet 27 maj 2013, 16:13:40 PM
Jättefin bild på en lika fin buss! Enligt bilden var det snart 21 år sen, jag var tillika drygt 1 1/2 år gammal, men jag tycker att det känns som en mindre evighet mot hur det ser ut idag. Det är rätt ofta jag står vid just denna plats för att ta bussen hem (linje 70..), men det känns rätt hopplöst att få komma med något mer "luxuröst" (stabilare, redigare, mer komfortabelt m.m.) än nåt rasslande, ibland även smattrande, "plast-rangel" i form av en sliten OmniCity-led. Nu är förvisso Omni en Scaniaprodukt, men ändå: Ja, det gör ont i hjärtat att se vad som har hänt det senaste decenniet.

Jag vill inte tjata, men om du tar en promenad via Stallmästaregården i stället så kommer du som regel fram lika fort som om du tar bussen  ;D