Trångt på Nybroplan/Stockholm

Startat av LYR, 12 maj 2013, 23:33:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LYR

Denna bild har varit med här förr, om jag minns rätt (?) – men kan få komma i repris. Den visar ett trafikflöde som inte var vanligt på söndagar .....
/LYR

Ingwar Åfeldt

Trevligt virrvarr på bilden! Tack för den! Jag åkte spårvagn förbi Nybroplan några gånger den dagen, SS hade ju en minst sagt blandad uppsättning med spårvagnar i trafik. Datumet var 27/8/67.

M v h
Ingwar

Mats Karlsson

Mina ögon fastnar direkt vid Larvikaren!!

John

Och mina ögon fastnade på H31 som va med i vänstertrafik till det bittra slutet. Dröjde väl ganska länge innan alla var ombyggda?

John.

robergh

...och mina på Metropolen som måste gå på linje 10 (hade det varit sista dagen hade det även kunnat vara linje 61).
H31 var väl de sista att byggas om. Alla gick väl i vänstertrafik hela tiden ut? Har för mig att de byggdes om september-januari och sedan stog de uppställda i Nybodahallen som övertaliga länge.

Mr H

HJP

Citat från: John skrivet 13 maj 2013, 17:48:03 PM
Och mina ögon fastnade på H31 som va med i vänstertrafik till det bittra slutet. Dröjde väl ganska länge innan alla var ombyggda?

John.
H31 och H19, fastnade mina ögon på - förutom virrvarret, i sig, förstås.
Men där finns mycket att titta på PV 444, SAAB 93, m.fl. intressanta bilar.

HJP

Uffe E

SJ-bussen kan säkert vara BF76/Larvik; enda Larvikarna som hade vänsterdörr och kunde köras i vänstertrafik
var 0661 - 0687. Larvikaren på den intressanta bilden kan dock ej vara 0661 el. 0662 beroende på att dessa
"premiärvagnar" hade grövre stolpe efter framdörren.

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 13 maj 2013, 20:37:15 PM

H31 var väl de sista att byggas om. Alla gick väl i vänstertrafik hela tiden ut? Har för mig att de byggdes om september-januari och sedan stog de uppställda i Nybodahallen som övertaliga länge.

Mr H

Har för mig att några vänster-H31 stod i Hornsberg i aug 1968.

/Gunnar

Peter Rost

H31:orna återkom till SL-trafiken 1969-70, efter ombyggnaden. Arbetet med H31:orna utfördes ju som bekant i Danmark. 8)

/Peter