Huvudmeny

Att vänta på sin tur

Startat av Fredde, 08 maj 2013, 23:00:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Alla är inte tålmodiga nog att vänta på sin tur. Men som pilot är det ett måste.
Idag gick all trafik på bana 3 på ARN, vilket innebar att avgående kärror fick invänta ankommande.

Avgående Lufthansa D-AIRS (A321) inväntar ankommande Icelandair TF-FIV (B752) på ARN, 2013-05-08.

Avgående Aeroflot VQ-BKS (A320) inväntar ankommande Finnair OH-LVB (A319) på ARN, 2013-05-08.

Mikey

Trevligt! Jag var själv ute på eftermiddagen för att fånga SE-REY när den lyfte. Eftersom alla plan gick och hade gått på bana 3 hela dagen ställde jag mig där. Men två minuter innan "mitt" plan kom bytte man starter till bana 1...

Fredde

Citat från: Mikey skrivet 08 maj 2013, 23:16:34 PM
Trevligt! Jag var själv ute på eftermiddagen för att fånga SE-REY när den lyfte. Eftersom alla plan gick och hade gått på bana 3 hela dagen ställde jag mig där. Men två minuter innan "mitt" plan kom bytte man starter till bana 1...

Tackar. Typiskt det...
Jag väntade på Newark-kärran men den avgick inte förrän 14.20, med en försening på 4 timmar. Vet inte om det var LN-RKO på den turen? Det var iaf. den som tog med sig "baken" på ExpressJet Airlines Embraer 145 på Newark 1 maj enligt uppgift...

Mikey

Kollar man på Flightradar ser man att det var LN-RKN som igår flög Arlanda - Newark, och sedan till Oslo med ankomst i morse. LN-RKO flög tvärtom, Oslo - Newark, och sedan till Stockholm, så den kom idag i stället.