Huvudmeny

En fd. Flygbuss?

Startat av Cyklisten, 31 oktober 2007, 19:20:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Nya Volvo 9700 är här, så vad ska man göra med gamla ledbussar? Här ser vi en Veolia/FAC 0789 (var svårt att läsa av på bilden, den togs med hög ISO med kompaktkameran) som målades om till vit och ska användas som någon slags skolbuss/uthyrning. Eller är jag helt ute och cyklar? (jag är ju Cyklisten)

Walter

det är ju minst tredje lacken för den bussen, men den kanske bara är stripad. Dock kul att se Veolias design. Är bilden tagen i Malmö?

Malmö har ju blivit en riktig uppställningsplats med gamla Malmöbussar, fd Swebus Västtrafik gasleder och SL Scanior.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Andreas Ljungqvist

Kul att se, men hur F-N kan man ställa en buss ifrån sig så utan att rätta gardinerna???

Cyklisten

Jodå, bilden togs i Malmö, undrar bara hur länge till ska den rulla. Det finns några till Säffle 2000 ledbussar hos Swebus, bl. 3725 och några till i samma serie.

Fredde

CitatKul att se, men hur F-N kan man ställa en buss ifrån sig så utan att rätta gardinerna???

Ställer mig samma fråga.. Själv fixar jag dem efter varje linje. Gillar f.ö inte vetskapen om alla gratistidningar, snea gardiner etc. när man ska rulla fram och ta på folk på bussen.

Märks tydligt när man avlöser vad de som kört innan har för inställning och uppfattning i frågan.

/Fredde