Huvudmeny

En SL Säffle i Säffle

Startat av j-a, 05 maj 2013, 22:21:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

På väg till Göteborg i fredags sågs denna på grusplan vid rekonden i Säffle bland massor av andra slopade bussar från olika bolag

Fd Nobina 5790 i Säffle 3/5-13
:) :)

Fredde

Se där ja! Undra vem köparen kan tänkas vara...?

S Svensson

Jag var ute och åkte buss och båt i fredags 3 maj.Inget speciellt men på RV40 emellan moten till Mölnlycke och Delsjön möttes en helvit Volvo Säffle. Vet inte om det vr en trafikvagn men i hastigheten sågs inga resenärer i den och heller inga regnr skyltar.

Ersa

Alltid trevligt när dylika bussar får rekond och ny ägare istället för en enkelbiljett till skroten i Hölö vid 10 års ålder. Men då marknaden för normalgolvade ledvagnar för linjetrafik är klart begränsad i nästan alla länder numera, så undrar man ju vart dessa är på väg.

Camilla

Trevligt att se en gammal bekant från Nacka/Värmdö

Jacob

Åh 5790 med UL-gul spegelarm! Saknar ljudet från denna då kylfläkten konstant gick på max. Den hörde man från lååångt avstånd :D

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Walter

Enligt SBH har merparten av dessa vagnar som Nobina avyttrade efter interimsavtalet i Uppland blivit reservdelar i Estland.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Tack för uppgifterna! Här kommer en bild på Nobina 5790 då den var stationerad i Norrtälje.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.