En Setra S415NF [Bild]

Startat av Joakim Wahlberg, 01 maj 2013, 13:47:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Ja, bussen är alltså i bakgrunden, en Setra S415NF, BOS 554 (Busverkehr Oder-Spree). I fokus ligger dock en mycket snygg spårvagn, en Gotha T57. Vi befinner oss i Woltersdorf som ligger utanför Berlin. Året är 2012, i juni.

//Jocke (bilden bör inte vara OT! För det är en buss på bilden, även om den är ointressant för mig och hamnade i bakgrunden)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

New_options

Taget med extremt tele? Eller är spårvagnen verkligen så kort som den ser ut?

Joakim Wahlberg

Inget tele här inte! En Gotha T57 är väldigt kort faktiskt. 10,9m och 2,2m bred. Rymmer dock 22 sittande och 65 stående (vet inte om man verkligen kan få in 65 stående, men så står'e på Wikipedia, och då är'e väl sant?! :D)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

New_options

Jisses... snacka om sardinburk

Cyklisten

Om man fortsätter på detta OT-ämne - Man har väl en Gotha vagn i Malmö med, trots att jag inte har sett den på länge. Eller är den borta?