Bussnytt skänkes

Startat av bilomnibussen, 27 april 2013, 19:34:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bilomnibussen

Hej! Jag fick nyss ärva en samling Bussnytt efter framlidne Gösta Hellgren. Det är årgångarna 1996-2001 vet ej säkert om det är kompletta årgångar, samt ett par äldre nr, jämte Färdskrivaren nr 2-2006 och medlemsförteckning i SVOF 1982. Skänkes odelat till den som vill ha tidskrifterna. Fraktkostnaden vill jag ha betalt för.
Mvh Jan G

bilomnibussen

Är nu bortskänkta och skickade till den nye innehavaren.
Mvh Jan G

1896

Min samling av Bussnytt är nu komplett från -96 till -03 då utgivningen upphörde, så när som på nr 1/02, tidigare nummer, från -90 till och med -95 efterlyses och mottages tacksamt. I nr 4/97 näms också en bok om Stagecoach, tydligen utgiven i England, denna intresserar mig också, om någon har förslag på hur jag kan få tag i den. Vill också passa på att efterlysa GDG vagnlistor från -70 talet, även dessa mottages tacksamt.  :)

S Svensson

Citat från: Kung Vasa skrivet 25 maj 2013, 19:15:21 PM
Min samling av Bussnytt är nu komplett från -96 till -03 då utgivningen upphörde, så när som på nr 1/02, tidigare nummer, från -90 till och med -95 efterlyses och mottages tacksamt. I nr 4/97 näms också en bok om Stagecoach, tydligen utgiven i England, denna intresserar mig också, om någon har förslag på hur jag kan få tag i den. Vill också passa på att efterlysa GDG vagnlistor från -70 talet, även dessa mottages tacksamt.  :)

Vet inte exakt vilken bok det är. Kontakta Frank Stenvall (www.stenvalls.com) Han har tre olika exemplar på hemisdan. Nettofordon-Bussar-
http://www.stenvalls.com/shop/

1896

Tack för det, boken är beställd ! Letar även efter GDG INFOrmellt tidningar, alltså en interntidning som gavs ut av Lasse Mattson -87-89, ringde Nobina Vänersborg och fick ett telefonnr till någon där som dom trodde kunde hjälpa mig, men jag har tappat bort tel nr.

Ove Bojarp

Om Kung Vasa hör av  sig till mig, under kvällen,
   eller  under morgondagen så kan han få överta
  Bussnytt nr 1-02, och om intresset finns, så finns
   också lite om Trafikförvaltningen Göteborg-Dalarna-Gävles
   omnibuslinjer i Sveriges Kommunikationer nr 6 från
   11:e Juni 1945.

Ove Bojarp.

1896

Stagecoach böckerna är tydligen slutsålda, så jag blev utan. Har någon Swebus vagnlista från början av -90 talet ? Skulle bli väldigt glad om jag kunde bli ägare till ett exemplar av denna digra lunta med A4 papper igen, hade ett ex, men det har jag tyvärr inte kvar.  :'(

(Listan innehöll GDG fordon, SJ fordon, samt Diligens fordon.)