Borås Lokaltrafiks vagnpark (fordonslista)

Startat av moenia, 25 april 2013, 09:55:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moenia

Hej!

Jag har nu de senaste 2,5 veckorna fört statistik över BL:s stadsbussar. Jag har inte brytt mig om expresslinjerna, eftersom jag aldrig åker med dem. Jag har således bara loggfört linje 1-47. Linje 30, 46, 47 går ju ut en bit i bushen, men de får vara med eftersom de ibland körs av de bussar som vanligtvis går i stan.

Det är ett Google Drive-dokument där jag sammanställt fordonsnr, bussmodell, om jag rest med bussen ifråga, hur många gånger den gått på vilken linje, hur många gånger jag loggat den, samt hur många procent av BL:s stadsbussar jag rest med. Tänkte att är det några som skulle uppskatta mitt nörderi så är det ni. ;)

Här är det om ni vill kika. :)

En fråga som dykt upp när jag fört den här statistiken är; hur står det till med 722 egentligen? Den är inte avställd eller såld enligt SBH, men det är den enda bussen av 038-725 jag inte har sett. Någon som vet?

virtual1

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 25 april 2013, 10:30:57 AM
Något fel på länken. Antagligen har du inte lagt upp den så att den kan ses mer än på din egen dator.

Tog mig friheten att rätta den här:

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AvBUjhTXiShAdHFYUUstbDhvSEhHd3ZUd3oxU3hhQmc&usp=sharing#gid=0

CitatEn fråga som dykt upp när jag fört den här statistiken är; hur står det till med 722 egentligen? Den är inte avställd eller såld enligt SBH, men det är den enda bussen av 038-725 jag inte har sett. Någon som vet?

Den har stått ett tag nu hos Bus Trade Center i Veddesta (utanför Barkarby) - antagligen för försäljning.

Bernt Talbrant

Citat från: moenia skrivet 25 april 2013, 09:55:15 AM
En fråga som dykt upp när jag fört den här statistiken är; hur står det till med 722 egentligen? Den är inte avställd eller såld enligt SBH, men det är den enda bussen av 038-725 jag inte har sett. Någon som vet?

Både 722 och 726 ställdes av den 10 januari i år och behövs knappast längre så det är väl inte troligt att någon av dem återkommer i trafik.

moenia

Hehe tack för rättelsen.

Jaså? Varför står det inte på SBH?

Staffan Sävenfjord

Citat från: moenia skrivet 25 april 2013, 11:39:32 AM
Hehe tack för rättelsen.

Jaså? Varför står det inte på SBH?

SBH är ett hobbyprojekt som i stort sett drivs av en enda person som får hjälp av läsare som rapporterar. Men det är naturligtvis inte möjligt att hålla de över 50 000 uppgifterna ständigt uppdaterade.

Om man vill se om ett fordon är avregistrerat eller inte så är Transportstyrelsens Vägtrafikregister bättre. Man söker på registreringsnumret och får aktuell uppdatering av status, t ex om fordonet är avställt eller har körförbud.

https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx

Bussmicke

Och hittar man en avvikelse kan man alltid inrapportera detta till SBH..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina