Huvudmeny

GUB 173 (Den nya)

Startat av Mikey, 23 april 2013, 13:24:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Igår viskade någon i mitt öra att GUB planerade att sätta ett par av de nya vagnarna i trafik från och med idag. Så ifall jag skulle få syn på någon av dem togs kameran med, och turligt nog lyckades jag hamna på rätt plats i exakt rätt stund! :)

Bussarna är något så spännande som ytterligare ett parti gas-MAN. Det enda jag känner till som egentligen skiljer dessa från alla tidigare leveranser är att dessa har nyare UL-loggor, som skall matcha regionbussarna i stället för GUB's loggor. I övrigt är det exakt samma standardbussar som levererades förra året. Och året innan dess. Och året innan dess. Och så vidare...

Mot Eriksberg!

Eller inte... En vändning senare kom bussen åt andra hållet, denna gång mot Eriksberg? :)

Och så en bild bakifrån. Med den nya stora loggan lär det inte bli någon reklam på motorluckan?

Niclas Rosenius

Jacob

Usch...............

Ser att man har skippat GUB-loggan uppe bredvid BIOGASBUSS-texten. En annan sak som skiljer dessa från de förra är backspeglarna, gråa stänger istället för gula samt annan modell på rullstolsplattan vid barnvagnsplatsen. Har säkert glömt något.

Bilderna var trevliga i alla fall :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Björn Ax

Citat från: Jacob skrivet 23 april 2013, 14:26:13 PM
Usch...............

Ser att man har skippat GUB-loggan uppe bredvid BIOGASBUSS-texten. En annan sak som skiljer dessa från de förra är backspeglarna, gråa stänger istället för gula samt annan modell på rullstolsplattan vid barnvagnsplatsen. Har säkert glömt något.

Bilderna var trevliga i alla fall :)

//Jacob

Vad jag hört blir det inga mer GUB-loggor på bussarna. Utan blir det mer standardiserade "UL i samarbete med Gamla Uppsala Buss".
Tror till och med man tar bort alla GUB-loggor från gamla bussar också. Eller har jag fel?

Jacob

Citat från: Björn Ax skrivet 23 april 2013, 15:02:50 PM
Vad jag hört blir det inga mer GUB-loggor på bussarna. Utan blir det mer standardiserade "UL i samarbete med Gamla Uppsala Buss".
Tror till och med man tar bort alla GUB-loggor från gamla bussar också. Eller har jag fel?

Det kommer nog att göras.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!