Huvudmeny

Keolis 6001...

Startat av Fredrik Klint, 22 april 2013, 15:24:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Klint

Tillhör "Keolis Teknikutveckling" sedan 10 april (i trafik). Vad kan detta innebära?

Carl Eric

De B9S-vagnar som Nacka-Värmdö fick 2011 som hade rullat på Gröna Linjen tidigare kom från någonting som kallades för "Teknikutvecklingen". Jag skulle gissa på att det är någon form av rekond...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ted Selander

Citat från: Fredrik Klint skrivet 22 april 2013, 15:24:26 PM
Tillhör "Keolis Teknikutveckling" sedan 10 april (i trafik). Vad kan detta innebära?
Bussen har lämnat Handen pga. avslutad leasing. Registret uppdateras säkert småningom.

Fredrik Klint

Citat från: Ted S skrivet 22 april 2013, 21:31:51 PM
Bussen har lämnat Handen pga. avslutad leasing. Registret uppdateras säkert småningom.

Där ser man, tack för svar. Jag känner mig väldigt gammaldags, förr så slopades bussar pga ålder och hamnade antingen på skrot eller blev exporterade.
6001 är ju bara åtta år och borde ha flera år att ge men så här funkar det tydligen nu för tiden  ;).

DEB

Det var minst sagt otippat. Synd att jag inte tror att jag förevigade den, just för att "den kommer finnas kvar ett tag till"...
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

P.Ek

Får en känsla av att man borde börja jaga OmniLink av första modellen nu, iaf de äldsta. Men 11-vagnarna fick ju nya liv hos Arriva bl.a. så varför inte hitta nånstans för 6001?

Keolis 60-serie är lite lik 47-serien. 6001 och 4701 är båda från 2005 och har rött skyltskåp. 4702 och uppåt resp. 6002 och uppåt är alla från 2006 och har en vit rand runt skyltskåpet.

Bussmicke

Man jagar inte,  man tar dem varefter de kommer..  ;)

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Fredrik Klint skrivet 22 april 2013, 21:39:42 PM
Där ser man, tack för svar. Jag känner mig väldigt gammaldags, förr så slopades bussar pga ålder och hamnade antingen på skrot eller blev exporterade.
6001 är ju bara åtta år och borde ha flera år att ge men så här funkar det tydligen nu för tiden  ;).
Javisst känns det galet, det är så många aktörer och avtal till höger och vänster numera. Ägare och brukare och finansiärer och så nån som bestämmer att "så kan ni inte göra". Sedan sitter var och en sitter i sin bubbla och optimerar sig.

Det här blev ju onödigt negativt - det finns också de som överväger mitt-i-livet-revision av Salebussar! Häpp.

Fredrik Klint

6001 rätt så ny, Handengaraget 13 april 2005 (första reg-datum 5 april).

Lars-Håkan_E

Citat från: Fredrik Klint skrivet 22 april 2013, 21:39:42 PM

Miljöcertet har ju gått ut så det är ju vettigt att leasingen är lagd så den går ut samtidigt