Volvo-gasbussar på väg till Götet

Startat av Simon Bertilsson, 30 oktober 2007, 22:09:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Idag runt halv åtta när jag körde på E6 norrgående i höjd med Landskrona, körde jag om tre stycken sprillans nya Volvo-gasbussar (enkelaxlade och likadana som de som Veolia kör i massor i Malmö) med västtrafikfärgsättning. Antagligen skulle de till Götet.
Intresserar säkert någon.

Och ja - De hade individnummer.  ;)

Jonas Gustafsson

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 30 oktober 2007, 22:09:09 PM
Idag runt halv åtta när jag körde på E6 norrgående i höjd med Landskrona, körde jag om tre stycken sprillans nya Volvo-gasbussar (enkelaxlade och likadana som de som Veolia kör i massor i Malmö) med västtrafikfärgsättning. Antagligen skulle de till Götet.
Intresserar säkert någon.

Och ja - De hade individnummer.  ;)

Vilka individnummer frågar sig då nyfiken vän av ordning genast.
Är de till Göteborg, vilket jag inte tror, skulle numren vara 2-eller 3-siffriga (och i så fall skulle några kvalificerade gissningar vara 46-48 eller 744-746 eller 701-703).

Men som sagt tror jag inte på Göteborg utan på Swebus i någon Skaraborgsstad. Falköping har redan sådana.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Cyklisten

Det brukar stå några stycken hos Volvo i Arlöv, de mellanlandar där på väg från Polen uppåt. Men det går bara att ta en bild från tåget, och det blir inte bra.

Simon Bertilsson

Det där med individnummer har jag sällan brytt mig om, annat än med speciella fordon som Rc4 1290.
Vill iaf dra mig till minnes att det var fyrsiffriga nummer.

Omni

Bussarna skall till Swebus i Skaraborg...Trollhättan är säkert iaf...oäker om dom skall till nån mer stad i krokarna där.

DBA210
EBW311
XMT601
XMZ221

Bara o hålla utkik o skaffa invnr :-)

Bernt Talbrant

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 30 oktober 2007, 22:48:49 PM
Bussarna skall till Swebus i Skaraborg...Trollhättan är säkert iaf...oäker om dom skall till nån mer stad i krokarna där.

DBA210
EBW311
XMT601
XMZ221

Bara o hålla utkik o skaffa invnr :-)

Noterar att det rör sig om Volvo B9L av årsmodell 2008. Hm, är det Skaraborg och/eller Trollhättan du menar? För Trollhättan ligger ju inte där...  ;) Eller sorterar Trollhättan/Vänersborg kanske under Swebus Skaraborg?

Omni

Jag har fått reda på att dom skall till Swebus Trollhättan. Det jag menade var att skall inte alla dit är det Skaraborg som är troligt för dom som nu inte hamnar i Thn.
Uffe