Huvudmeny

Trångt... [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 30 oktober 2007, 22:04:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...kan det vara på Mariedalsgatan i Borås. Men för BL 038 på linje 6 gick det bra idag. Ibland tvingas man dock köra upp på trottoaren när det står alltför långa ekipage på platsen - eller i värsta fall ta en annan väg.

Cyklisten

Men är det tillåtet att lämna trailern så att den sticker ut på gatan?

Simon Bertilsson

Vad har det för betydelse? Det är ju inte chaufförens fel att lastbryggan finns där den finns...

Bernt Talbrant

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 30 oktober 2007, 22:35:54 PM
Vad har det för betydelse? Det är ju inte chaufförens fel att lastbryggan finns där den finns...

Förvisso - men när jag såg denna uppställning idag funderade jag på om man inte skulle varit tvungen att märka ut den på något sätt om det varit mörkt. Annars hade den inte synts mycket... Vad säger lastbilsförare Bertilsson om det?  :)

Simon Bertilsson

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 30 oktober 2007, 22:47:19 PM
Förvisso - men när jag såg denna uppställning idag funderade jag på om man inte skulle varit tvungen att märka ut den på något sätt om det varit mörkt. Annars hade den inte synts mycket... Vad säger lastbilsförare Bertilsson om det?  :)

Jag vet inte hur det är nattetid, men det verkar ju vara tillfredställande gatubelysning. Men det vore ändå inte fel att märka ut den.

robbes

den är redan utmärkt genom sidomarkeings samt positionsljusen som innehåller reflexer

kristoffer

bussen kom ju förbi iafall, typ haha  8)
/ Kricke