Huvudmeny

Keolis 7093

Startat av Fredde, 07 april 2013, 21:49:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Keolis 7093 [EGX469] på ramp i Björknäsgaraget, Nacka. (mobilbild)

Keolis 7093 [EGX469] på ramp i Björknäsgaraget, Nacka. (mobilbild)

Carl Eric

Gissar att det var första dagen i trafik idag den 8 april? Såg den vid Henriksdal på 471.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Söderort FTW

Hur kan man helt seriöst köra EXAKT likadana bussar (okej, stolarna är lite högre, men inte bekvämare) på linje 471 och innerstadslinjer som t.ex linje 2?

Tompa871

Den ser ut att komma direkt från fabriken.

Adrian Langemar

Citat från: Söderort FTW skrivet 08 april 2013, 13:52:27 PM
Hur kan man helt seriöst köra EXAKT likadana bussar (okej, stolarna är lite högre, men inte bekvämare) på linje 471 och innerstadslinjer som t.ex linje 2?
Tycker att det är en enorm skillnad sittplatsmässigt på dessa bussar och innerstadsstombussarna. Tvärtom tycker jag att det är märkligt att linje 471 har så mycket bättre bussar än linje 2. Båda linjerna har ungefär 40 minuters körtid från ändhållplats till ändhållplats och de allra flesta resenärerna åker max 20 minuter på båda linjerna. Av någon anledning tycks förortsresenärer vara viktigare än innerstadsresenärer.

Bussmicke

Citat från: Adrian Langemar skrivet 08 april 2013, 14:30:51 PM
Tycker att det är en enorm skillnad sittplatsmässigt på dessa bussar och innerstadsstombussarna. Tvärtom tycker jag att det är märkligt att linje 471 har så mycket bättre bussar än linje 2. Båda linjerna har ungefär 40 minuters körtid från ändhållplats till ändhållplats och de allra flesta resenärerna åker max 20 minuter på båda linjerna. Av någon anledning tycks förortsresenärer vara viktigare än innerstadsresenärer.
Men hallå,  är väl ingen idé att skaffa nytt innan upphandlingen är klar?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Citat från: Carl Eric skrivet 08 april 2013, 10:43:17 AM
Gissar att det var första dagen i trafik idag den 8 april? Såg den vid Henriksdal på 471.

Precis, premiär i trafik idag.

Adrian Langemar

Citat från: Bussmicke skrivet 08 april 2013, 16:47:09 PM
Men hallå,  är väl ingen idé att skaffa nytt innan upphandlingen är klar?
Det är ju SL som har bestämt att linje 471 har högre krav än linje 2. Det har i detta fall knappast något att göra med att Nacka/Värmdö är ett nyare avtal än innerstan.

Bussmicke

Citat från: Adrian Langemar skrivet 08 april 2013, 18:34:45 PM
Det är ju SL som har bestämt att linje 471 har högre krav än linje 2. Det har i detta fall knappast något att göra med att Nacka/Värmdö är ett nyare avtal än innerstan.
Det är du som klagar "...än linje 2". Man kan inte jämföra gamla och nya avtal så där. Som att jämföra äpplen och päron.
Vänta tills nya avtalet innan du klagar.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 08 april 2013, 19:10:11 PM
Det är du som klagar "...än linje 2". Man kan inte jämföra gamla och nya avtal så där. Som att jämföra äpplen och päron.
Vänta tills nya avtalet innan du klagar.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Du menar att det kommer vara regionkrav på stombussarna i innerstaden i och med det nya avtalet? Det tror inte jag.