Vänersborgs Linjetrafik Mönsterås

Startat av Bussmicke, 07 april 2013, 00:20:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Riktiga bussar på undertecknads fd arbetsplats.. Lite skillnad mot när vi hade 0764, 0830 mfl på Connex-tiden 8)
Tackar för bilderna! :)

1896

Depån i Mönsterås, är det samma som SJ-buss/Swebus hade ?  ???

Jacob

De här bussarna tycker jag är väldigt intressanta. Förutom Tallinns stadsbussar (som skiljer sig lite grann) är nog dessa och Nobinas likadana 6819-6826 de enda med denna specning jag sett; skyltskåp och dubbeldörrar fram och i mitten. Den klassiska B12MA Led är ju annars t.ex Nobina 6816-6818, utan skyltskåp och med enkeldörrar.

Vad var anledningen till att bussarna specades som de gjorde? Hur ser de ut inuti, någon som har bilder? Finns det fler företag än VL och Nobina som har bussar av denna modell?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Lars-Håkan_E

Citat från: Jacob skrivet 08 april 2013, 00:50:19 AM
De här bussarna tycker jag är väldigt intressanta. Förutom Tallinns stadsbussar (som skiljer sig lite grann) är nog dessa och Nobinas likadana 6819-6826 de enda med denna specning jag sett; skyltskåp och dubbeldörrar fram och i mitten. Den klassiska B12MA Led är ju annars t.ex Nobina 6816-6818, utan skyltskåp och med enkeldörrar.

Vad var anledningen till att bussarna specades som de gjorde? Hur ser de ut inuti, någon som har bilder? Finns det fler företag än VL och Nobina som har bussar av denna modell?

//Jacob

VL finns ju inte kvar men hela leveransen av ledbussar till KLT trafiken (BiV, Nilsbuss och Nobina) är av samma utförande