BIMS - I morgon drar det igång

Startat av Wetjo, 04 april 2013, 08:20:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

Kortbytarbussar kommer att spridas över länet. Se www.bytkort.nu
Själv kommer jag till 90% att sitta i en buss på Östra Hamngatan i Falun o byta kort på folk.
De övriga 10% kommer jag att visa mig i Bjursås, Svärdsjö o Leksand/Rättvik.
Det är sju förare från Borlänge och fyra förare från Mora/Malung förutom personal från Dalatrafik som byter kort.
Maskinbyten kommer att påbörjas i Falun/Borlänge i morgon kväll.
Sedan kommer det depåvis att bytas.

Busshälsningar!

Wetjo

2012 o 2029 kommer att fungera som kortbytarbussar i Falun och Borlänge.
Som ambulerande kortbytarbuss kommer troligen en 51-Vega att fungera...

Då 2012 måste besiktigas kommer kortbytet i Falun inte igång förrän kl 1345 i morgon, medan man startar redan på morgonen i Borlänge.

allan 99

Jag känner han som besiktar bussar han heter Dan ;)
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Wetjo

Bussen blev besiktigad i Edsbyn och gick igenom. Därför kommer vi igång i eftermiddag som utlovat.
Den ambulerande kortbytarbussen är 5120 och hade lite problem med BIMS-läsaren i morse. Ska nu vara fixat...
När jag åkte från Borlänge kl 10, höll dom på att byta maskin i bussen från Rämshyttan (6495) samt i L-E Larssons buss.

http://dalademokraten.se/2013/04/04/nytt-biljettsystem-pa-bussarna/

j-a

Starten med BIMS i helgen i Dalarna verkar ha gått ganska bra :)Har inte hört att det varit några större problem i alla fall inte i västerdalarna :)

Wetjo

För det mesta är det handhavande fel.
Sen handlar det lite om intresse att ta in nya arbetsredskap...  ;)

Ersa

Utan att verka helt ointresserad av Dalarna måste jag ändå fråga: När kommer BIMS till Uppsala län?

Björn Ax

Citat från: Ersa skrivet 12 april 2013, 09:29:51 AM
Utan att verka helt ointresserad av Dalarna måste jag ändå fråga: När kommer BIMS till Uppsala län?

ska tydligen vara i testfasen i uppsala. Om allt går enligt tidsplanen så ska det vara igång i augusti.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2