Huvudmeny

Keolis 7474 (bild)

Startat av Jacob, 02 april 2013, 22:38:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Med en bussnackare bakom ratten. Någon som kan gissa var bilden är tagen?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Jacob

Ingen som vågar sig på en gissning?

//Jacob

virtual1

Citat från: Jacob skrivet 04 april 2013, 15:21:02 PM
Ingen som vågar sig på en gissning?

//Jacob

Djurgården Sthlm? Nej, allvarligt, en skogsdunge som det säkert finns en miljon liknande av bara här i Sverige, det säger inte mycket...

Ted Selander

Bussen tycks inte vara i trafik, då är det inte så roligt att gissa.

Buzzlover

Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

H18E

Snygg bild Jacob.  :)

/H18E

Andreas91

Jacob

Citat från: Ted S skrivet 04 april 2013, 18:01:01 PM
Bussen tycks inte vara i trafik, då är det inte så roligt att gissa.

Du slipper, ingen har tvingat dig.

Kan som ledtråd säga att det är längs 212ans linjesträckning.

//Jacob

MrH

Citat från: Jacob skrivet 04 april 2013, 23:09:54 PM
Du slipper, ingen har tvingat dig.

Kan som ledtråd säga att det är längs 212ans linjesträckning.

//Jacob

Wijk? :-)

/MrH

buskörare

P.Ek

Snygg bild! :) Måste då vara någonstans mellan hpl Södergarnsvägen och Björnbo. Alltså är Hustegaholm en möjlig gissning men dock inte Wijk som ligger längs 204:ans sträckning.

Sen måste väl bussen inte vara i trafik för att det ska räknas som en "rolig" bildgåta?

Nico

Visserligen inte, men en bildgåta utan några direkta ledtrådar i bilden kanske inte ger så mycket, dvs. vad är det för en gåta om man bara ska gissa sig fram?  :P

Som virtual1 så träffande uttryckte det; "en skogsdunge som det säkert finns en miljon liknande av bara här i Sverige, det säger inte mycket..."
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

P.Ek

Jo såklart, men just att bussen inte är i trafik är en annan sak. Om bilden varit tagen vid Lidingö centrum eller något annat ställe där fler folk känner igen sig, men skyltad "Ej i trafik", hade man haft lättare att gissa trots att bussen inte var i trafik.

MrH

Citat från: P.Ek skrivet 06 april 2013, 22:43:36 PM
Snygg bild! :) Måste då vara någonstans mellan hpl Södergarnsvägen och Björnbo. Alltså är Hustegaholm en möjlig gissning men dock inte Wijk som ligger längs 204:ans sträckning.

Sen måste väl bussen inte vara i trafik för att det ska räknas som en "rolig" bildgåta?

Helt otroligt! Hur kunde jag dra till med Wijk, uppfödd på ön som jag är och allt...   :o om än utflyttad sedan länge. Måste ha tänkt 204 fast jag läste 212... Nå, Hustegaholm låter rimligt.

/MrH

P.Ek

Citat från: MrH skrivet 07 april 2013, 00:21:04 AM
Helt otroligt! Hur kunde jag dra till med Wijk, uppfödd på ön som jag är och allt...   :o om än utflyttad sedan länge. Måste ha tänkt 204 fast jag läste 212... Nå, Hustegaholm låter rimligt.

/MrH

Ja, linje 204 och 212 går ju samma sträckning ända till Rudboda. Sen går de skilda vägar, men det är ju typ bara 6-7 minuter som skiljer ;)