Huvudmeny

Nordkapp mars 2013

Startat av Marc, 23 mars 2013, 20:24:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Så var det dags att åter visa några bilder från Magerøya i vinterkläder, nästa gång jag kommer upp på klippan är i slutet av juni och då får jag hoppas det är barmark igen!

Utflyktsbussarna uppställda i Honningsvåg och väntar på att m/s Trollfjord ska lossa sina gäster.

Som synes är det gott om snö i år!

Vädret på klippan denna dag var riktigt stormigt, -15 samt en frisk vind på 13-14 m/s gav en bitande kyleffekt.

Trier

Supertrevlig! Stort tack för att du lägger upp bilder!

//Mr T

Bergenga

Herlige bilder!  :D
Spesielt bilde 3 og 7, som viser bussene bra på avstand og har mange nyanser i snøen. :)

Jeg har faktisk tenkt å reise til Nord-Norge i slutten av juni, og kanskje blir det også en tur til Nordkapp. Der har jeg ikke vært siden sommeren 1988, da jeg var knapt 6 år gammel.
Mvh.
Øyvind Berg

Ersa

Citat från: Bergenga skrivet 23 mars 2013, 23:41:28 PM
Jeg har faktisk tenkt å reise til Nord-Norge i slutten av juni, og kanskje blir det også en tur til Nordkapp. Der har jeg ikke vært siden sommeren 1988, da jeg var knapt 6 år gammel.

Juni känns ju som en bättre månad att resa till Nordnorge på, än halvgalningen Marc som åker upp mitt i vargavintern! Det ska vara midsommar då, som är ännu bättre. ;)

Kul med 50% Vest V25 och 50% Volvo 9700. :)

Frippe Fribas

Härliga bilder som vanligt även om jag inte känner något direkt omåttligt behov av att åka upp med de vaerbetingelser du skriver om...
Juni låter som en betydligt trevligare tidpunkt temperaturmässigt, men å andra sidan har ju snön sin charm också.
Tack för härliga bilder alltså!

Marc

Tackar!
Alla årstider har sin charm, kristallklara nätter med norrsken värmer de med! :)

yngrot

Härliga bilder   .. men vi har då inte mycket varmare här hemma heller  vart nere vid -15-18  i  Tranemo rätt många morgnar nu..   Tar ju en stund få upp värmen särskilt om man har otur få en 8500  :P  som väl är kör vi med 8700    ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bergenga

Grunnen for at jeg vil reise dit i slutten av juni er hovedsaklig fordi det da er lyst nok for fotografering døgnet rundt, og fordi det er flere utenlandske turistbusser der oppe da. At det er varmere så man ikke trenger så mye klær er bare en bonus.
Dessuten så står vel oftere skolebussene på garasjen på den tiden av året, enn hjemme hos sjåføren som de gjør ellers. Lettere å finne dem da. :)

Jeg skulle veldig gjerne vært der oppe en tur en gang på ettervinteren med fint og kaldt vær og store mengder snø. Men da ville jeg nok ikke hatt tid nok til å fotografere det jeg ville mens det er lyst. Så det blir nok noen år til jeg får anledning til det.

Forøvrig klarer jeg ikke helt å få 4x V25 og 2x 9700 til å bli helt "50/50". ;)
Mvh.
Øyvind Berg