Norrtälje den 23 mars 2013 (Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 23 mars 2013, 17:06:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer tre Norrtäljebilder från 23 mars. Först Nobina 5548 vid ändhållplats Färsna, linje 651. Denna linje förlängdes från Vårgatan (bussgaraget) till det nybyggda bostadsområdet vid Färsna under 2012.

En "korttur" på linje 637 (endast till Älmsta). Bakom står Nobina 2206, redo för avgång mot Singö på samma linje.
Dessa vagnar tillhörde ursprungligen Connex/Veolia.

Slutligen en av Nobina Norrtäljes nyinflyttade f.d. Gävleborgsvagnar, vagn 5822, på linje 621 mot Åkersberga.
Av de f.d. Gävlevagnarna i Norrtälje har jag hittills endast sett 5814, 5822 och 5839 i trafik för Nobina Norrtälje.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

DEB

Trevliga bilder. När jag var i Norrtälje senast för två veckor sedan kändes det som att det kryllade av 58xx-vagnar, inga individer antecknade dock.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Mikael T Nilsson

Citat från: DEB skrivet 23 mars 2013, 17:26:32 PM
Trevliga bilder. När jag var i Norrtälje senast för två veckor sedan kändes det som att det kryllade av 58xx-vagnar, inga individer antecknade dock.

Kul att du uppskattade bilderna! Då är förmodligen alla tio f.d. Gävlevagnar i trafik i Norrtälje nu.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Citat från: DEB skrivet 23 mars 2013, 17:26:32 PM

Trevligt, vilken tid skedde observationerna?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

DEB

Citat från: Bussmicke skrivet 23 mars 2013, 17:35:09 PM
Trevligt, vilken tid skedde observationerna?

Var vid Norrtälje busstation 12-12.30, samt 14.30-15.00 ungefär.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

ResVille

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 23 mars 2013, 17:06:31 PM

Slutligen en av Nobina Norrtäljes nyinflyttade f.d. Gävleborgsvagnar, vagn 5822, på linje 621 mot Åkersberga.
Av de f.d. Gävlevagnarna i Norrtälje har jag hittills endast sett 5814, 5822 och 5839 i trafik för Nobina Norrtälje.

En nyinflyttad 10 åring.
Vilka ålderskrav gäller i SL-land?

Lars-Håkan_E

Ersa

Är snittålderskravet numera bortförhandlat, eller ligger det kvar på samma nivå som det var under Keolis avtal?