Huvudmeny

De ofrivilliga

Startat av Kronobergarn, 22 mars 2013, 16:03:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kronobergarn

De ofrivilliga CD 1
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=dWKLxrTuXR4&feature=endscreen

7.21. Står inte bussen dom sitter i på tvären vid gaterna på bussstationen i Trollhättan.

9.23. Vart vilken väg kör bussen på.

24.57. Vad heter skådespelaren som sitter höger under kristallkronan... liknar percy barnevik (fd ABB)

37.35. Trasig gardinstång på toa.

tja se filmen och CD 2.

Trevlig helg

Staffan Sävenfjord

Jo, bussen som Maria Lundqvist sitter i står på tvären framför gaterna och dessutom har den kört in på Rescentrum mot enkelriktningen. Möjligen har man filmat interiören på annan plats och klippt in bakgrunden efteråt.

Bussen kör på E6-an och så vitt jag kan se är man mellan Uddevalla och Ljungskile. Men jag reserverar mig. Det går tyvärr inte att läsa vägskyltarna.

Enligt Svensk Filmdatabas är filmen inspelad i Lilla Edet. Det är alltså inte så långt vare sig till Trollhättan eller Uddevalla.

Busstobbe

Citat från: Kronobergarn skrivet 22 mars 2013, 16:03:32 PM
9.23. Vart vilken väg kör bussen på.
Med 95% sannolikhet är det E6 mellan Kungälv och Kode, avfarten de närmar sig är just Kode (i norrgående).

Mats Karlsson

groenis

All information finns på CD del två.

Bussen kom ifrån Leja touring.

/Lennart

Mats Karlsson

Citat från: groenis skrivet 24 mars 2013, 00:33:10 AM
All information finns på CD del två.

Bussen kom ifrån Leja touring.

/Lennart
Tack!

Kronobergarn

Och vinjetten är ju Benny Anderssons Orkester "BAO" - Briggens Blåögda Blonda Kapten i lite skön eko stil

ResVille

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 mars 2013, 16:49:26 PM
Jo, bussen som Maria Lundqvist sitter i står på tvären framför gaterna och dessutom har den kört in på Rescentrum mot enkelriktningen. Möjligen har man filmat interiören på annan plats och klippt in bakgrunden efteråt.

Bakgrunden från resecentrum måste vara inspelad separat för sig.  Det verkar inte som avstånd och höjd stämmer med de andra bussarna och den värdinna som går fram och tillbaka i bilden, även om det skulle vara inspelat i en dubbeldäckare.
Hade bussen stått riktigt i någon av gaterna hade den ståt i samma riktning som bussarna på filmen.
Dessutom är det lite bussar på resecentrum. Kan bakgrunden vara inspelad en tidig morgon en helg?