Huvudmeny

Innan öronen trillar av

Startat av Ted Selander, 19 mars 2013, 12:49:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

"Kundupplevelse" i SL-trafiken:

" - Något helt oacceptabelt hände för c:a 40 minuter sedan. Chauffören släppte ratten, lämnade förarplatsen och gick bak i bussen för att prata med en tjej. Han var borta ungefär 20-30 sekunder. Under tiden åkte bussen 70 km/t utan förare. Alla blev rädda att vi krockar."

Någon rimlighetsbedömning åvilar inte kundsynpunktsmottagningsbolaget.
Jag har utelämnat uppgift om linje, plats och tidpunkt, men operatören har förstås att följa upp ärendet och tillse att det inte händer igen.

Ersa

Mmm... Det finns ett litet antal "komiker" som dagligen författar inlägg i denna stil. Vilket är trist, då det tar fokus från äkta ärenden.

Lars-Håkan_E


Du menar inte att Kundtjänst har skickat ut detta till Keolis i dagrapporten?

Det är inte 1 april idag Ted ;D


Ted Selander

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 19 mars 2013, 12:56:26 PM
Du menar inte att Kundtjänst har skickat ut detta till Keolis i dagrapporten?

Det är inte 1 april idag Ted ;D

Jo, så illa är det! Det ingår inte i arbetsinstruktionen att sålla, för hur skulle det då sluta?

Lars-Håkan_E

Citat från: Ted S skrivet 19 mars 2013, 15:01:12 PM
Jo, så illa är det! Det ingår inte i arbetsinstruktionen att sålla, för hur skulle det då sluta?

Ni får väl skriva något passande svar angående dödmansgreppet ;D

Visserligen kunde man redan på min tid få konstiga ärenden i dagrapporten men denna tar priset 100 gånger om.

Björn Forslund

Måste isåfall varit en väldigt rak väg och vältrimmad buss som gick rakt fram ca 600 meter!
Den klagande hade nog rökt på innan, och den på Kundtjänst måste ha varit en praktikant?

Jo

Säker filmat med mobil och snart tillgängligt på aftonbladet.se

Nico

Ja, hade detta verkligen hänt så hade det nog legat inslag på webb-tv uppe hos både Expressen och AB innan bussen nått ändhållplats.

Tyvärr är inte kundtjänsten speciellt med i matchen alla gånger och många svar verkar ske på ren slentrian. Ett annat tragikomiskt exempel är stackarna på Ljusterö som missar svävaren när 626 är sen eller uteblir... de får då rådet att ringa taxi och ta det på resegarantin. Visst kanske sjötaxi fungerar, men så långt tror jag tyvärr inte kundtjänsten tänkte.  :o
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

yngrot

 ;D ;D   herre du min skapare .. Men nog borde väl kundtjänst bara kasta bort såna här helt uppenbara galenskaper..???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Nico

Grejen är tyvärr så att många på kundtjänsten sannolikt inte själva besitter tillräckligt med kunskap för att inse vad som är verkligt och vad som är nys. T.ex. då saker som denna, klagomål på linjer som inte längre finns osv.

Det är inte alltför sällsynt att kundtjänst hör av sig om saker som borde ha kunnat sållas bort redan i samband med att de togs emot, men för säkerhets skull så verkar allt få komma med till entreprenörerna.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman