En buss i Nygård, Nykvarn [Två bilder]

Startat av Joakim Wahlberg, 11 mars 2013, 20:28:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Hej! Har sagt att jag skulle kolla vad som rullade som ersättning för Nobina 4109 ute i Nykvarn, som slopats pga. trasiga bromas och en växellåda som pajjat (enl. busschauffören), just nu är Nobina 5554 där ute.

Stannat för att släppa av en passagerare...

..och lite senare rullade den fram till hållplatsen. Vi får se om busschauffören hittade hit, jag tipsade honom om att bilder på den nya bussen han ska få köra finns här! :)

//Jocke!
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Tommy E

Tack för bilderna, trevligt med en rapport så att man har koll på vad bussarna har för sig. :)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Max W

Citat från: Joakim W skrivet 11 mars 2013, 20:28:41 PM

Vilka minnen denna bild väcker! På 1970-talet var jag här på linjemätning och vi mötte linjevagnen i en liknande kurva. Chaffisen blev helt chockad av att möta en buss, så hon fick motorstopp och sådana problem att starta igen så hon måste gå ut och öppna motorrumsluckan bak för att få igång motorn.
/Max

Bussmicke

Citat från: Max W skrivet 12 mars 2013, 08:48:34 AM
Vilka minnen denna bild väcker! På 1970-talet var jag här på linjemätning och vi mötte linjevagnen i en liknande kurva. Chaffisen blev helt chockad av att möta en buss, så hon fick motorstopp och sådana problem att starta igen så hon måste gå ut och öppna motorrumsluckan bak för att få igång motorn.
/Max

Och här har du en början på en ny sida och en bild

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.